همزمان با شناسایی کوچکترین عضو گروه خونی نادر 21 دی ماه به عنوان روز ملی خون های نادر اعلام شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران غلامرضا توگه ریاست سازمان انتقال خون در برنامه ملی اهداکننده گان خون های نادر گفت: کشور ما در حوزه انتقال خون و سلامت جز کشور پیشرو محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون امسال چهلمین سال خود را جشن گرفت گفت: در طول این سال ها با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی که خیرخواهی و دیگر خواهی را در مقابل خودخواهی برتر دیدند.سازمان انتقال خون را به نقطه بالاتری در سطح جهانی قرار داده است.
 
دکتر توگه با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون در شاخص WHO از نگاه برتر و جایگاه ویژه ای برخوردار است اظهار داشت: در همین راستا سازمان انتقال خون برای رسیدن به تمامی امور کمی و کیفی وارد برنامه ملی خون های نادر شد.
 
رئیس سازمان انتقال خون در ادامه تصریح کرد: مهمترین ویژگی این برنامه این است که با روش های درست از شناسایی و نگهداری این خون های نادر اطلاع پیدا می کنیم و توانمند می شویم تا برابر طبق استانداردهای جهانی حرکت کنیم.
 
وی ادامه داد: همزمان با شناسایی گروه خون اسراء دختر 18 ماهه ای با تامین خون نادر و ارسال آن به بیمارستان کودکان شهر تبریز در سال 910 که با موفقیت انجام شد. روز 21 دی ماه هر سال را به عنوان روز نامگذاری ملی اهداکنندگان خون اعلام کرده ایم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: علت انتخاب این کودک سن کم عمل جراحی موفقیت آمیز و همچنین داشتن خطرات بیشتر در طول زندگی نسبت به آقایان از جمله دوران بارداری بوده است./ع2
برچسب ها: خون ، نادر ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار