يك استاد رشته جامعه شناسی گفت: اگر استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای یک زمان مشخص و در سن مناسب باشد، می‌تواند سبب افزایش یادگیری، تخلیه هیجانات و ارتقای مهارت یادگیری رایانه در افراد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، «محمد سعید ذکایی» افزود: اکنون تمامی گروههای سنی از کودک گرفته تا بزرگسال با مقوله بازیهای رایانه ای درگیرند.

این استاد جامعه شناسی  به اثرات استفاده بی رویه از تولیدات گیم اشاره کرد وادامه داد: استفاده غیرمتعارف از بازهای رایانه ای بخصوص خارج ازدایره مجاز سنی برای کودکان و نوجوانان علاوه بر ایجاد تنبلی، افزایش وزن به  بروز خشونت رفتاری و در نهایت اعتیاد به گیم منجرخواهدشد.

ذکایی توضیح داد: در کشور هایی همچون  ژاپن به جهت استفاده زیاد از رایانه و گیم، کمپ هایی برای ترک افراد ازبازی رایانه ای ساخته شده است.

به عقیده این جامعه شناس، برای تولید بازیهای رایانه ای در داخل ابتدا می بایست نظر و علاقه مخاطبان مد نظر قرار گیرد و این تولیدات بر اساس یک استاندارد معقول و جذاب وارد بازار مصرف شود.

استاد رشته جامعه شناسی با تاکید بر اینکه زمان استفاده از گیم باید تنظیم شده باشد ادامه داد:  اگر بازی رایانه ای جای گپ و گفتمان خانوادگی،حضور جمع دور سفره غذا و مهمانی ارا بگیرد والدین باید فکر اساسی در خصوص نحوه استفاده فرزندشان از این نوع بازیها انجام دهند. با تنظیم برنامه و ساعت مشخص برای گیم می توان ازبروز مشکلاتی همانند منزوی شدن جلوگیری کرد.

به گفته ذکایی، با تولید بازی های بومی، جذاب و مطابق فرهنگ ایرانی و طراحی مهیج به دست طراحان و تولیدکنندگان میتوان با بازیهای خارجی رقابت کرد و بازار را در اختیار تولیدات وطنی قرارداد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار