کتاب «حقوق و دادرسی کیفری در آینه فقه» به عنوان آخرین تألیف آیت‌الله موسوی اردبیلی در هفته نخست مهر ماه با حضور آیت‌الله محقق داماد رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، بهمن بابیران بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات دانشگاه مفید قم برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت از آغاز فعالیت رسمی مرکز بین‌المللی تنظیم و نشر آثار آیت‌الله موسوی اردبیلی خبر داد و بیان داشت: این مرکز بین‌المللی با هدف کمک به جامعه فرهنگی کشور راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به سابقه اجرایی آیت‌الله موسوی اردبیلی در دستگاه قضایی کشور تصریح کرد: تمام تألیفاتی که ایشان به رشته تحریر در آورده است در زمینه قضایی و حقوقی است.

مدیر مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله موسوی اردبیلی ادامه داد: به دلیل اینکه آیت الله موسوی اردبیلی رئیس قوه قضائیه در زمان حیات امام خمینی (ره) هستند آثار ایشان تلفیقی از فقه و اجرا است و آثار تألیف شده نشان از تسلط بر این دو مبحث کاربردی دارد.

وی با اشاره به عناوین برخی کتب آیت‌الله موسوی اردبیلی تصریح کرد: «فقه المضاربه»، «فقه القضا»، «فقه الحدود»، «فقه الطلاق» و «فقه القصاص» از جمله کتاب‌هایی است که این عالم بزرگ تألیف کرده است.

وی بیان داشت: این کتاب نخستین جلد از مجموعه سه جلدی است که شامل موضوعاتی شامل کلیات دادرسی اسلامی، دادرسی کیفری، ادله اثبات دعوا، کلیات حقوق جزای اسلامی و موضوعات دیگر است.

بابیران با تاکید بر عمق علمی و فقهی این اثر بیان کرد: کتاب ارزشمند حقوق و دادرسی کیفری در آینه فقه حاوی دیدگاه‌های علمی و فقهی آیت‌الله موسوی اردبیلی در زمینه مسائل مختلف قضایی و حقوقی است و مجموعه‌ای از استفتائات و دیدگاه‌های بدیع این عالم بزرگ را شامل می‌شود.

بابیزان خاطرنشان کرد: این کتاب در هفته نخست مهر ماه با حضور آیت‌الله محقق داماد و جمعی از اساتید حوزوی و حقوقی کشور رونمایی خواهد شد./س

برچسب ها: قم ، کتاب ، حقوق ، دادرسی ، کیفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.