سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان،از مرمت و بازسازی مسجد دوره قاجار در این شهرستان خبر داد.

حسین یزدانمهر ،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، هزینه اختصاص داده شده به مسجد در بند پامنار کاشان را بالغ بر 500 میلیون ريال اعتبار ذکر کرد و گفت:این مسجد واقع در محله پامنار و در کنار منار زین الدین واقع شده و دارای قدمت قاجاری است.

به گفته وی، این بنا در زمینی به مساحت 250 متر مربع ،دارای شبستانی با دو جرز میانی و 9 طاق چشمه است که مصالح مورد استفاده در ساختمان بنا آجر و خشت می باشد، و در سمت ورودی به بنا نیز الحاقات جدیدی در دهه گذشته صورت گرفته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان اضافه کرد: این بنا در سمت غربی خود دارای حیاط کوچکی است که از سطح کوچه یک و نیم متر ارتفاع دارد و طاق نمای اطراف آن نیز ساده و بی پیرایه است.

یزدانمهر، تخریب دیواره ها و بدنه های فرسوده خشتی و اجرای مجدد آن ، اجرای کانال ناکش در اطراف مسجد ، اجرای دیوار محافظ در ضلع شرقی مسجد ، کندن لایه های فرسوده حیاط و تخلیه کردن کوناله ها ، استحکام بخشی سقف زیرزمین ، کف سازی حیاط ، اجرای نماسازی بدنه های حیاط ، نماسازی و بدنه سازی زیرزمین و اجرای کف فرش زیرزمین را از اقدامات عملیاتی مسجد دربند پامنار کاشان عنوان کرد.

گفتنی است: این مسجد در تاریخ 24/08/1385 به شماره 16208 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است./س

برچسب ها: اصفهان ، اداره ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.