دبير كميته فني كودها و بهسازي خاك سازمان بين المللي استاندارد(ISO) گفت: حضور متخصصان ايراني در مجامع بين المللي به ويژه كميته تدوين استانداردها كم رنگ است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مژده روشن طبري گفت: ديدگاه مسوولان براي حضور متخصصان در جلسات بين المللي استاندارد در حرف مثبت است اما درعمل، امكانات لازم مادي و معنوي براي اعزام متخصصان فراهم نمي شود و حمايت خوبي از اين قشر صورت نمي گيرد.
وي ادامه داد: اين عدم حضور، ضرر و زيان هايي را به كشور وارد مي كند در حالي كه انتظار ما از مسوولان اين است كه از حضور متخصصان در صحنه هاي بين المللي و اجلاسيه هاي بين المللي تدوين استانداردها ، حمايت مالي و معنوي داشته باشند.
وي در باره حضور متخصصان ايراني در اجلاسيه هاي كميته فني كودها و بهسازي خاك سازمان بين المللي استاندارد هم گفت: از آنجا كه متخصصان و مسوولان بخش تحقيق و توسعه بزرگترين كارخانه هاي توليد كود جهان در اين كميته حضور دارند بنابراين حضور متخصصان ما در اين جلسه ها سبب مي شود تا آنها از اتفاقات در حال وقوع در صنعت كود دنيا آگاه شوند.
روشن طبري، ضمن تاكيد بر ضرورت برقراري ارتباط با متخصصان دنيا و انتقال تجربيات آنها به داخل كشور افزود: اگر بين متخصصان ايراني و متخصصان بزرگ دنيا ارتباطي برقرار نشود، مشكلاتي كه هم اينك با آنها مواجه هستيم به قوت خود باقي خواهد ماند.
دبير كميته فني كودها و بهسازي خاك سازمان بين المللي استاندارد(ISO) خواستار مشاركت بخش خصوصي در اين كميته شد و گفت: متخصصان بخش خصوصي نيز بايد در اين كميته مشاركت فعال داشته باشند و به عنوان نمايندگاني از كشور ايران نظرات كشورمان را در صحنه هاي بين المللي به خوبي ارائه و از آن دفاع كنند./ب

برچسب ها: متخصصان ، ایرانی ، مجامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.