روزنامه هاآرتص در مقاله اي به قلم "زوي بارل" مدعي شد: وزير امور خارجه ايران و ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه روز دوشنبه طرحي را در خصوص سوريه بررسي مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه هاآرتص در ادامه نوشت: در حاليکه باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و جان کري وزير امور خارجه اين کشور به تلاش هاي بي پايان خود براي متقاعد کردن کنگره و متحدان آمريکا به منظور حمايت از حمله به سوريه ادامه مي دهند، ايران و روسيه در حال مطرح کردن پيشنهادي براي سازش ديپلماتيکي هستند که مي تواند مانع از چنين حمله اي شود.

هاآرتي مدعي شد: جزئيات اين پيشنهاد مشخص نيست اما علاء الدين بروجردي رئيس کميته سياست خارجي و امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي ايران و طرف هاي سوري در چند روز پيش درباره آن گفتگو کرده اند.

به ادعاي هاآرتص، گزارش هايي در رسانه ها منتشر شده مبني بر اينکه انتظار مي رود وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه روز دوشنبه اين پيشنهاد را به پوتين ارائه کند.

اين روزنامه صهيونيستي افزود: به نظر مي رسد اين پيشنهاد،‌ نسخه اصلاح شده پيشنهادي است که قبلا ارائه شده بود و بر اساس آن انتخابات در سوريه سريع تر برگزار مي شود و اسد نيز در انتخابات رقابت نمي کند.

در گزارش ديگر هاآرتص آمده است: معلم از پوتين مي خواهد با انتقال موشکهاي اسکاد و موشکهاي ديگر به پايگاه نيروي دريايي روسيه در طرطوس به منظور محافظت از اين پايگاه در برابر حمله آمريکا موافقت کند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار