معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: فنی ‌و حرفه‌ای آذربایجان غربی الگوی فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  و به نقل از سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی، هیئت نمایندگی کار و آموزش فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق از بخش‌های مختلف معاونت آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی بازدید کرد.

نظمی موسی عثمان معاون مدیرکل کار و آموزش فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق در این بازدید، گفت: در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق بخش آموزش و سنجش و ارزشیابی مهارت بخش واحدی است و مانند نظام مهارتی ایران تفکیک نشده است.

وی با اشاره به اینکه در نظام مهارتی عراق بخشی به نام آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وجود ندارد، ولی ما به تبع جمهوری اسلامی ایران در صدد ایجاد آن هستیم.

معاون مدیرکل کار و آموزش فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق در ادامه افزود: ما در صدد هستیم از تجربیات آموزشی و ساختار نظام آموزش مهارتی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق استفاده کنیم.

محسن مددی معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی اظهار داشت: این هیئت از بخش‌های مختلف آموزش، اداره سنجش و ارزشیابی مهارت و اداره مؤسسات کارآموزی و مشارکت‌های مردمی اداره کل بازدید کرد.

مددی افزود: شناساندن توانمندی‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ، معرفی ظرفیت‌های آموزشی (بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد) استان، معرفی استانداردهای آموزشی در خوشه‌های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فرهنگ و هنر، ارائه برنامه‌های آموزشی از جمله اهداف برنامه‌ریزی شده برای بازدید هیئت نمایندگی کار و آموزش فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.