مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه پدیده حجاب با لایه‌های مختلف فرهنگ مرتبط است، گفت: حجاب به عنوان یک هنجار، اعتقاد و باور عمیق دینی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران زهرا شیخ‌علیان با اشاره به آغاز هفته کرامت اظهار داشت: دشمنان در برنامه‌ریزی‌های خود زنان و دختران جامعه ما را نوک پیکان تهاجم خود قرار داده‌اند تا از این طریق بتوانند جامعه اسلامی را به انحطاط بکشانند.

وی افزود: بسیج جامعه زنان برای جلوگیری از این آسیب اجتماعی توانسته از سال‌های گذشته با معرفی حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت فاطمه معصومه (س)و حضرت زینب (س) به عنوان کاملترین الگوی زنان ایرانی به خصوص در موضوع سبک زندگی اسلامی گام بردارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه در خصوص برنامه بسیج جامعه زنان برای مقابله با شبکه‌های ماهواره ای مخالف نظام اسلامی و خانواده، گفت: امروزه امواج ماهواره‌های بیگانه، خاورمیانه را تحت سیطره خود قرار داده تا نسل جدید را استحاله کند ولی باید گفت اگر بیداری اسلامی همچون گذشته به پیش برود ناتوی فرهنگی نیز در برابر جهان اسلام توانایی و ابتکار خود را از دست خواهد داد.

وی افزود: یکی از راه‌های مقابله با این گونه شبکه‌های ماهواره‌ای تقویت ایمان و ارتقای مدیریت جامعه زنان است که بسیج جامعه زنان توانسته با برگزاری حلقه‌های شجره طیبه صالحین این خلأ را در بین زنان پر کند.

شیخ‌علیان تصریح کرد: ارتباط‌گیری بانوان و دختران با مسجد یک کارکرد معنوی و دینی است که برون داده‌های آن با خمیرمایه معنوی همراه است که این امر می‌تواند زمینه تقویت و گسترش معنویت را برای مخاطبان فراهم سازد.

وی در ادامه در خصوص علل هراس تمدن مدعی غرب در مقوله حجاب دختران و زنان ایرانی گفت: با توجه به این موضوع که تمدن مادی غرب بر پایه مادیت بنا شده و چون سران و حاکمان آنان شیفته قدرت، ثروت و لذت هستند برای رسیدن به این هدف خود نیاز به مردمی مادی و جدای از معنویت دارند از این رو تلاش می‌کنند مظاهر معنویت را از بین برده و اسباب غفلت را ترویج دهند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: علل هراس دشمنان از حجاب دختران این است که حجاب از ارکان اساسی ایمان زن مسلمان و سمبل عفاف وی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه پدیده حجاب با لایه‌های مختلف فرهنگ مرتبط است تصریح کرد: حجاب به عنوان یک هنجار، اعتقاد و باور عمیق دینی است.

شیخ‌علیان در ادامه به بیان رسالت دختران در عصر انتظار پرداخت و گفت: زن منتظر برای شناخت رسالت‌های خویش در عرصه فردی باید ابتدا با نگاهی از روی تدبر و دقت، خداشناسی و هستی‌شناسی را سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

وی افزود: شناخت عظمت و جایگاه انسان از دیگر رسالت‌های زن منتظر است که تنها در پرتو شناخت صحیح از انسان و تدبر در تفاوت‌هایی که خداوند در زن و مرد طرح‌ریزی کرده است می‌توان به کمال شخصیت انسانی زن منتظر امید داشت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: دختران در عصر انتظار ضرورت، جامعیت، ارکان و سیستم حاکم بر دین را باید به درستی بشناسند تا بتوانند جایگاه حضرت مهدی (عج) در نظام دین را درک کنند.
برچسب ها: حجاب ، همدان ، فزهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.