تلاش دولت آمريکا براي راضي کردن نمايندگان کنگره به حمايت از حمله نظامي به سوريه، از پيش شکست خورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، حنين بوصلي گزارشگر شبکه تلويزيوني العربيه، درباره تلاش دولت باراک اوباما براي جلب موافقت اعضاي کنگره گفت: کنگره آمريکا در حالي براي بررسي اوضاع سوريه تشکيل جلسه مي دهد که دودستگي در آن ادامه دارد.

در حالي که کاخ سفيد به تلاش خود براي جلب حمايت بيشتر از حمله به سوريه ادامه مي دهد به مانع مخالفت بعضي اعضاي برجسته کنگره برخورد کرده است.

بر اساس ارزيابي روزنامه واشنگتن پست، 223 عضو مجلس نمايندگان آمريکا يا به طور قاطع مخالف حمله نظامي به سوريه هستند يا بيشتر به دادن راي منفي به آن تمايل دارند. اوباما براي گرفتن موافقت مجلس نمايندگان به راي مثبت 217 نماينده از مجموع 433 عضو اين مجلس نياز دارد. 

در ادامه اين گزارش آمده است: با وجود موافقت کميته روابط خارجي سناي آمريکا با حمله به سوريه، راي گيري سرنوشتي را در روز چهارشنبه آينده انجام خواهد داد.

علاوه بر کنگره، باراک اوباما همچنين تلاش مي کند ملت آمريکا را خطاب قرار دهد تا موافقت آنها را براي حمله به سوريه به دست آورد. اما نظرسنجي ها حاکي از گسترش مخالفت ها در آمريکا با حمله به سوريه است. شصت درصد از شهروندان آمريکايي مخالف اقدام نظامي عليه سوريه هستند. در برابر دودستگي در کنگره و گسترش مخالفت هاي مردمي در آمريکا، کارشناسان معتقدند کاخ سفيد براي جلب نظر کنگره تلاش از پيش شکست خورده اي را آغاز کرد و  دولت اوباما سرانجام در گرفتن موافقت کنگره ناکام خواهد ماند. البته گرفتن تصميم نهايي برعهده رئيس جمهور آمريکاست. 
برچسب ها: آمریکا ، کنگره ، مخالفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار