وزير نيرو گفت: يکي از اقدامات نجات درياچه اروميه، انتقال آب از رود ارس درياي خزر و ساير حوزه ها به اين درياچه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد چيت چيان وزير نيرو گفت: در اولين جلسه هيات وزيران موضوع نجات درياچه ا روميه مطرح و کارگروهي متشکل از وزارت خانه هاي نيرو ، کشاورزي، کشور و معاون رئيس جمهور در حفاظت محيط زيست تشکيل شد.

وي با بيان اينکه طي دو ماه اين کارگروه بايد پيشنهادات خودرا مطرح کند افزود: تمام کارها  و تصميماتي که در گذشته صورت گرفته مرور و تعدادي از آنها تائيد شده  و تصميمات اجرايي جديدي گرفته شده است.

وي ادامه داد: کارگروه تخصصي پيشنهاد جديدي از مراکز علمي براي نجات درياچه اروميه دريافت کرده که در جلسه بعدي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اينکه اقدام عمده براي نجات درياچه اروميه مدنظر است، تصريح کرد: با صرفه جويي در مصرف آب کشاورزي مقادير قابل توجهي آب به جاي تبخير روانه اين درياچه خواهد شد.

وي همچنين تجديد نظر در مورد سدسازي و توقف مطالعات سدهاي در حال ساخت و احداث را از ديگر اقدامات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: انتقال آب از رود ارس درياي خزر و ساير حوزه ها سومين اقدامي است که مورد مطالعه قرار گرفته و با مجموعه اي از فعاليت هاي سازه اي اميد است تا روند احياي درياچه اروميه تحقق يابد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نیرو ، وزیر ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار