کانال دهم تلويزيون رژيم صهيونيستي فاش کرد 250 نفر از رهبران يهوديان در آمريکا از امروز تلاش براي قانع کردن اعضاي کنگره درباره حمايت از طرح دولت آمريکا براي حمله به سوريه را آغاز مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "عمر کايد" گزارشگر شبکه تلويزيوني الميادين، درباره مشارکت اسرائيل در تشويق آمريکا به حمله عليه سوريه گفت: با نزديک شدن زمان راي گيري در کنگره آمريکا در مورد حمله به سوريه، تلاشهاي اسرائيل براي تشويق واشنگتن به منظور حرکت کردن در مسير جنگ افزايش يافت.

روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارونوت تاکيد کرد بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در چند روز گذشته تماس هايي با اعضاي کنگره، مقامات بلندپايه دولت آمريکا و اعضاي آيپک داشته است تا آنها را به حمله سوريه راضي کند.

روزنامه معاريو هم فاش کرد لابي يهودي در آمريکا هم به شدت اعضاي کنگره را زير فشار قرار داده است تا از حمله به سوريه حمايت کنند.

منابع نزديک به باراک اوباما تاکيد کردند دولت اوباما قصد دارد بر مسئله اهميت حمايت از حمله به سوريه به منظور تامين امنيت اسرائيل متمرکز شود. اين منابع تاکيد دارند براي واشنگتن منافع اسرائيل بسيار مهمتر از منافع مخالفان سوري است. 

  • در ادامه اين گزارش آمده است: اوضاع سوريه به خطري براي اسرائيل تبديل شده است و به گفته جان کري وزير امور خارجه آمريکا بعيد است کنگره به اسرائيل پشت کند. از سوي ديگر ارتش اسرائيل آتشبار جديد از گنبد آهنين را در اطراف شهر قدس مستقر کرد.
برچسب ها: لابی ، کنگره ، یهودی ، آمریکا ، جنگ ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار