باراک اوباما و بشار اسد روساي جمهور آمريکا و سوريه امروز دوشنبه مصاحبه هاي تلويزيوني با شبکه هاي تلويزيوني آمريکا خواهند داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه، جان کري وزير امور خارجه آمريکا در همين حال به تلاش هاي خود در خارج از اين کشور براي جلب حمايت ديپلماتيک از اقدام نظامي عليه سوريه ادامه مي دهد،‌ تلاش هايي که به نظر مي رسد نه توانسته است منجر به محکوميت اسد شود و نه اينکه ائتلافي گسترده را در حمايت از اقدام نظامي عليه سوريه يعني چيزي که واشنگتن انتظار آن را داشت، ايجاد کند.

اسد که درحال مقابله با جنگي تبليغاتي عليه خود است آنهم در حالي که واشنگتن حمله به سوريه را بررسي مي کند مصاحبه اي را با "چارلي رز" خبرنگار شبکه تلويزيوني "سي بي اس" آمريکا انجام داد که ساعت 11 به وقت گرينويچ پخش خواهد شد.

ازسوي ديگر اوباما نيز که در صورت شکست در جلب حمايت کنگره از اقدام نظامي عليه سوريه اعتبار وي با خطر روبرو خواهد شد روز دوشنبه مصاحبه هايي را با شش شبکه تلويزيوني آمريکا انجام خواهد داد.

اوباما پس از آنکه يک هفته قبل با تعويق حملات هوايي عليه سوريه با هدف جلب حمايت آندسته از قانونگذاران مردد آمريکا ، جهان را شوکه کرد اکنون نيز يک تهاجم سياسي غير منتظره را آغاز کرده است.

رئيس جمهور آمريکا روز سه شنبه نيز از داخل کاخ سفيد براي مردم اين کشور سخنراني خواهد کرد. اين سخنراني وي احتمالا در آستانه راي گيري سنا درمورد صدور مجوز براي اقدام نظامي عليه سوريه انجام خواهد شد. پيش بيني مي شود راي گيري در سناي آمريکا اواخر اين هفته انجام شود.

در حالي که کاخ سفيد معتقد است سنا اقدام نظامي عليه سوريه را تاييد خواهد کرد اما اوباما با ديواري از مخالفان از هر دو حزب جمهوريخواه و دموکرات در مجلس نمايندگان آمريکا روبرو است.

بسياري از قانونگذاران آمريکايي از چنين حمله اي واهمه دارند. آنها درمورد منطقي بودن اقدام نظامي آمريکا عليه سوريه ترديد دارند و نگران آغاز يک جنگ جديد در خاورميانه پس از يک دهه جنگ هستند.
برچسب ها: اوباما ، اسد ، سوریه ، آمریکا ، مصاحبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار