خبرگزاري رسمي سوريه(سانا) اقدام ارتش اين کشور را به بمباران سد فرات با استفاده از بشکه هاي انفجاري تکذيب و اين ادعا را سرپوشي بر اقدامات تروريستي گروه مسلح در سوريه توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري شين هوا، سانا، آن چه که گروه هاي مسلح تروريست ادعا مي کنند که ارتش سوريه با استفاده از بشکه هاي حاوي مواد منفجره سد فرات را براي تخريب هدف قرار مي دهد تکذيب کرد و افزود اين ادعا براي سرپوش گذاشتن بر هرگونه اقدام تروريستي احتمالي گروه  هاي مسلح تروريست از جمله جبهه النصره و گروه موسوم به "ارتش آزاد سوريه" است

منابع نزديک به مخالفان نظام سوريه پيشتر ادعا کردند بالگردهاي متعلق به نظام اين کشور با استفاده از بشکه هاي حامل مواد منفجره سد فرات را در الرقه هدف قرار دادند تا به آن آسيب بزنند و تخريب کنند.

سد فرات که يکي از بزرگترين سدهاي  سوريه است حدود چهار و نيم کيلومتر طول و 60 متر ارتفاع دارد و پشت آن درياچه اسد به مساحت 640 کيلومتر قرار دارد. از اين سد براي آبياري اراضي کشاورزي زيادي در منطقه الشرقيه استفاده مي شود. اين سد همچنين روزانه 880 مگاوات برق توليد مي کند و در مناطق مختلف سوريه از اين انرژي استفاده مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار