رييس تشکيلات خودگردان فلسطين در ديدار با وزير امور خارجه آمريکا که يکشنبه شب در لندن برگزار شد ملاحظاتي را درباره روند مذاکرات سازش با رژيم صهيونيستي به اطلاع وي رساند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري شين هوا  ،منابع آگاه فلسطيني اعلام کردند محمود عباس در ديدار با جان کري از اصرار طرف اسراييلي به محدود کردن مذاکرات به پرونده امنيتي و بي توجهي به پرونده مربوط به ترسيم مرزها بر اساس مرزهاي سال 1967 به شدت انتقاد کرد.
يک منبع فلسطيني در گفتگوي تلفني با خبرگزاري شين هوا گفت:  محمود عباس در گفتگو با کري به اين موضوع اشاره کرده است که تصميم جديد مقامات اسراييلي به احداث بيش از دو هزار و صد واحد مسکوني در شهرک هاي موجود در شرق قدس و کرانه باختري رود اردن و همچنين حملات ارتش اسراييل که در آن چهار فلسطيني شهيد شدند بسيار خطرناک است.
اين نخستين ديدار بين محمود عبا س و کري از زمان اعلام از سرگيري مذاکرات صلح فلسطيني - اسراييلي در روز هاي بيست  و نهم و سي ام ماه گذشته تاکنون است.
منابع آگاه افزودند محمود عباس در ديدار با کري بر ضرورت حضور مارتين انديک فرستاده ويژه آمريکا در امور صلح خاورميانه در همه نشست هاي مذاکراتي بين دو طرف فلسطيني و اسراييلي تاکيد کرده است.
اين منابع همچنين اظهار داشتند کري نيز مراتب اعتراض طرف اسراييلي را از اقدام مقامات فلسطيني به درز و انتشار اطلاعات از روند مذاکرات صلح تقديم محمود عباس کرده است ولي وي اين اتهامات را رد کرد.
ديدار محمود عباس و کري در حاشيه سفر دوره اي رييس تشکيلات خودگردان فلسطين به اروپا از جمله انگليس و فرانسه صورت گرفت.
رييس تشکيلات خودگردان فلسطين براي بررسي تازه ترين تحولات مربوط به مذاکرات با اسراييل و حمايت از تحرک اروپايي عليه شهرک سازي هاي اسراييل به اروپا سفر کرده است.
نبيل ابوردينه سخنگوي رياست تشکيلات خودگردان فلسطين به خبرگزاري رسمي فلسطين  وفا  گفت:  محمود عباس نشست طولاني با کري داشته و در آن درباره مسايل مهمي گفتگو کرده است.
 ابوردينه افزود محمود عباس و کري سپس نشستي را پشت درهاي بسته برگزار کردند و درباره بسياري از موضوعات به خصوص روند مذاکرات به طور مفصل به بحث و تبادل نظر پرداختند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار