قالیباف در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح برنامه های شهرداری در توسعه شهر تهران پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، برنامه گفتگوی ویژه خبری شب قبل میزبان قالیباف شهردار انتخابی چهارمین دوره شهر تهران بود تا برنامه ها و اولویت های شهرداری در توسعه شهر تهران را مورد بحث و بررسی قرار دهد.  
 
براساس این گزارش قالیباف در این برنامه با تشریح ده محور اصلی برنامه های خود گفت: کلان شهر تهران با برخورداری از جمعیت بالغ بر 5 میلیون نفر و مساحت تقریبی720 کیلومتر مربع کلانشهر بزرگ و 16 کلانشهر پرجمعیت جهان بوده وتهران پایتخت 20ساله ایران آیینه تمام نمای تحولات سیاسی اجتماعی بوده است.
 
وی ادامه داد: در دوره گذشت شهرداری تهران این فرصت فراهم شده تا فعالیت های شهرداری، گزارش های مالی، میزان فروش و تمامی فعالیت های شهرداری به صورت شفاف در دسترس و معرض بازدید شورا قرار داشته باشد و به شخصه خود را در این زمینه موفق می دانم و افتخار ما این است که همواره این اتفاق براساس قانون و با نظارت شورا رخ داده است و در گذشته نیزاین چنین نبوده است.  
 
قالیباف تصریح کرد: اما این نظارت امروزکفایت نمی کند چرا که نظارت هر چه بیشتر و باکفایت تر باشد مردم با اطمینان می دانند که این مجموعه برایشان امانت داری می کند.  
 
قالیباف در ادامه در خصوص طرح هایی که در صف بهره برداری قرار دارند اظهار داشت: یکی از قول هایی که به مردم داده ایم فارغ از آن که من شهردار بمانم یا نه این بود که تا پایان دوره سوم تمامی پروژه ها به اتمام برسد که این محقق خواهد شد و تنها پروژه ای که در مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید پروژه پل صدر است.  
 
وی ادامه داد: اما فعالیت های بزرگ آینده چون باید براساس برنامه ارایه شود و پس از آن که در شورا مطرح شد به تصویب برسد در آینده خواهم گفت اما طبیعتا برخی از فعالیت ها قبلا تصویب شده که باید ادامه پیدا کند و یکی از این برنامه ها توسعه حمل و نقل عمومی است و خط 3 مترو از این جمله است که به عنوان طولانی ترین خط مترو تا خرداد ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید هم چنین خط5 و 6 و متروی فرودگاه امام درسال جاری افتتاح خواهد شد.
 
وی افزود: با هماهنگی های انجام شده اولویت های حمل و نقل در دوره چهار ساله آتی امیدواریم این مرز به بیش از 220 کیلومتر افزایش پیدا کند.  
 
قالیباف در ادامه با اشاره به ده محور برنامه های آتی شهرداری بیان داشت: چشم انداز توسعه بلند مدت شهر تهران در ده محور اصلی شامل مدیریت و منابع انسانی، توسعه اجتماعی و فرهنگی، شهری با هویت ایرانی و اسلامی، شهری با عملکرد ملی و جهانی، شهر پاک،حمل و نقل ترافیک با تاکید بر حمل و نقل ریلی ، توجه به خدمات شهری، نگه داشت شهر با رویکرد زیست محیطی، شهرسازی و مدیریت دینی، اقتصاد شهری مدرن و توجه به بافت فرسوده خواهد بود.  
 
وی ادامه داد: در حوزه ارائه خدمات چون توسعه اجتماعی مطرح است پس خدمات مبنای آن فرهنگ است و این مبنا هویت دینی دارد.
 
قالیباف در خصوص رعایت استانداردهای روزدر پروژه های انجام شده شهرداری اذعان داشت: تنها دوره ای که در 50 سال گذشته شهر دچار طرح تفصیلی شد دوره گذشته بود اما این بخش باید نظارت فنی شود و این به عهده سازمان نظام مهندسی است اما امروز نیز هماهنگی ها انجام گرفته با این حال تا معماری درست اسلامی فاصله بسیاری است و از اولویت های کاری ما خواهد بود./ز
برچسب ها: شهرداری ، شهر ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار