هفته نامه آلمانی" اشپیگل" امروز اعلام کرد دستگاه های اطلاعاتی آلمان سال ها با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، درباره پایگاه های اطلاعاتی تندروهای مسلمان و حامیان آنها در آلمان همکاری کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ " اشپیگل" بدون اشاره به منابع خود اعلام کرد دستگاه اطلاعات خارجی آلمان و دستگاه اطلاعات داخلی این کشور تحت عنوان «طرح 6 » با سیا اطلاعاتی را درباره اسلامگرایان، تروریست های احتمالی و تماس های آنها جمع آوری کرده اند.

اشپیگل که قرار است در شماره روز دوشنبه خود درباره این مسئله مقاله کامل تری منتشر کند، افزود دستگاه های اطلاعاتی دو کشور قبل از عزیمت به کلن در غرب آلمان، در سال 2005 محل هایی را به طور مشترک در نوز در غرب این کشور اجاره کرده بودند.

اشپیگل همچنین افزود دستگاه اطلاعات خارجی آلمان وجود پایگاه های اطلاعاتی را تایید ، اما اعلام کرد این همکاری ها در سال 2010 متوقف شده است.

دستگاه اطلاعات داخلی نیز در بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر کرد، بدون اشاره دقیق به ماهیت «طرح 6» اعلام کرد کمیسیون کنترل پارلمانی که مسئول نظارت بر عملکرد دستگاه اطلاعات داخلی است، در جریان «طرح 6» قرار گرفته بود.

آنها افزودند « همه الزامات مربوط به انتقال اطلاعات رعایت شده است».
به گزارش از برلین، اشپیگل افزود پایگاه اطلاعاتی به ویژه نام، تاریخ تولد و شماره گذرنامه اشتفان بوخن، گزارشگر رادیو دولتی ان دی آر را که با یک خطیب مسلمان در یمن تماس هایی گرفته بود و بارها به افغانستان رفته بود، شامل می شد.
برچسب ها: سیا ، آلمان ، افراطی ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار