مسجدی در فرانسه پس از سيزده‌سال افتتاح شد

مسجد «السنة» شهر «دونكرك» فرانسه پس از سيزده‌سال، ديروز، شانزدهم شهريورماه افتتاح شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ساخت مسجد «السنه» شهر دونكرك در مرز فرانسه با بلژيك، سيزده‌سال پيش آغاز شد ولی به‌دليل موانع ايجاد‌شده توسط گروه‌های اسلام‌ستيز، شهروندان مسلمان تا ديروز موفق به انجام مراسم عبادی و اقامه نماز در اين مكان نشدند.

مراسم افتتاحيه مسجد و مركز فرهنگی «السنة» عصر ديروز با حضور شهردار دونكرك، اعضای سفارت مراكش در پاريس و علما و شهروندان مسلمان برگزار شد و نماينده «جمعيت مسلمانان فرانسه»، برگزاری نماز در اين مكان را گامی برای پيشبرد همزيستی مسالمت‌آميز بين شهروندان دانست.

همچنين «علال البوكری»، عضو هيئت مديره مركز فرهنگی «السنة» طی سخنانی عنوان كرد: از سال 1974 و تغيير قوانين مربوط به مهاجرت، بسياری از نيازهای مهاجران توسط دولت تامين شد. در اين ميان نياز مسلمانان به اماكن عبادی نيز مورد توجه قرار گرفت. البته كسب مجوز برای ساخت مسجد با مشكلاتی همراه بوده و هست ولی نمی‌توان خدماتی را كه تاكنون صورت گرفته است ناديده گرفت.

شهردار دونكرك هم با بيان اين‌كه تاخير صورت‌گرفته در افتتاح مسجد به دليل مشكلات سياسی و مالی بود، تاكيد كرد: در ابتدای امر مشكل صدور مجوز برای اين مسجد وجود داشت كه در سال 2000 ميلادی حل و ساخت مسجد آغاز شد ولی پس از آن برخی مسائل مادی و فشار گروه‌های مخالف پيش آمد كه افتتاح اين مكان عبادی را سيزده‌سال به تعويق انداخت.

مسجد و مركز فرهنگی «السنة» با هزينه‌ای بالغ بر 1.5 ميليون يورو در شهر دونكرك ساخته شده و تمامی مبلغ موردنياز برای احداث آن توسط شهروندان مسلمان تامين شده است.

برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، مسجد ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.