پایگاه خبری رادیو بین المللی فرانسه در مطلبی به تبلیغات رسانه های غربی از جمله سی ان ان آمریکا برای تحریک و متقاعد ساختن افکار عمومی جامعه این کشور برای مداخله نظامی به سوریه پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازپایگاه خبری رادیو بین المللی فرانسه؛  این پایگاه خبری نوشت، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا، روز شنبه هفتم سپتامبر، تصاویری از مردان و کودکان در حال مرگ را که در تاریخ بیست و یکم اوت قربانی حملات سلاح های شیمیایی در سوریه شده بودند، بارها پخش کرد.

این تصاویر پیش از این برای قانونگذاران آمریکایی نشان داده شده بود تا دولت آمریکا که خواهان جنگ با دولت سوریه است آنان را به ضرورت مداخله نظامی در سوریه متقاعد کند.
تبلیغات در این زمینه در بالاترین حد خود قرار گرفته است. پس از مشاوره‌ها و جلسات متعدد دولت آمریکا با نمایندگان این کشور و سخنرانی هفتگی اوباما برای اعلام این که سوریه عراق یا افغانستان دیگر نخواهد بود ، باراک اوباما همراه با وزیر امور خارجه خود وارد نبردی واقعی برای دریافت چراغ سبز کنگره آمریکا برای اقدام نظامی ضد دولت سوریه شده است. اما شهروندان آمریکایی و نیز متحدان بین المللی آمریکا هم تمایلی برای درگیر شدن در جنگی دیگر ندارند.

سیزده فیلم غیر قابل تحمل، از کودکان و مردانی که تشنج کرده یا در حال مرگ هستند، بدون تاریخ و بدون آن که اعتبار آن ها تصدیق شده باشد و بدون آن که هویت عاملان این حملات را اثبات کند، چندین بار از شبکه سی ان ان پخش شد. که در زمان انتظار برای نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل متحد صورت می گیرد.

خشونت موجود در این تصاویر یادآور خشونت دیگر تصاویری است که اخیراً جبهه النصره، افراطی ترین گروه مخالف سوری از اعدام غیر مسلمانان، اجساد گلوله باران شده یا سرهای بریده شده در یوتیوب قرار داده است.

این پایگاه خبری در پایان گزارش خود نتیجه گیری کرد، این نبرد تصاویر در واقع تنها با هدف جمع‌آوری موافقان بیشتر برای مداخله نظامی به سوریه صورت می گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار