جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو با "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس پیرامون اوضاع سوریه فردا عازم لندن خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه:"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو با "ویلیام هیگ" همتای انگلیسی خود پیرامون اوضاع سوریه فردا در پایان سفر اروپایی اش، عازم لندن خواهد شد.
وزرای خارجه انگلیس و آمریکا در این دیدار که در لندن صورت می‌گیرد، به تعویق انداختن اقدام نظامی علیه سوریه را تا زمان ارائه گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل و طرح آن در شورای امنیت، مورد بحث قرار می‌دهند.

کارشناسان سازمان ملل که برای بررسی حملات شیمیایی به سوریه سفر کرده بودند، احتمالا تا پایان هفته نتایج اولیه بررسی‌های خود در مورد حمله به مناطق حومه دمشق را اعلام می‌کنند.
 فرانسه که اصلی‌ترین متحد اروپایی واشنگتن در اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه است، اخیرا اعلام کرده است که تا پیش از انتشار این گزارش، در حمله به سوریه شرکت نمی‌کند.
وزیر خارجه آمریکا هم که پیشتر گفته بود واشنگتن منتظر انتشار گزارش سازمان ملل نخواهد ماند، اخیرا اعلام کرده است که ممکن است حمله به سوریه تا زمان انتشار این گزارش به تعویق بیفتد.

برچسب ها: کری ، انگلیس ، لندن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار