جنبشهای ضد جنگ در آمریکا و تظاهرکنندگان با برپایی یک راهپیمایی گسترده در نیویورک خواستار دست برداشتن کشورشان از سر سوریه شدند و آمریکا را استفاده کننده اصلی از سلاحهای شیمیایی در جهان معرفی کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ تظاهرکنندگان خواستار نهادینه شدن قدرت مردم برای جلوگیری از تکرار فریب و نیرنگهای جنگهای سابق آمریکا شدند .

خبرنگار المیادین با تهیه گزارشی از نیویورک تصریح کرد آمریکاییها بار دیگر شاهد کشتیهای جنگی از شیشه های تلویزیونهای خود هستند در حالیکه دولتمردانشان برای مقدمه چینی جهت حمله به سوریه ، بار دیگر رای ودیدگاه مردم را نادیده گرفته اند و آنرا حقیر می شمارند.

مردم آمریکا به خوبی می دانند کنگره آمریکا که از استفاده فسفر سفید توسط اسرائیل در غزه حمایت کرد ؛باز هم سیاستهای یک بام و دو هوا را دنبال خواهد کرد .

یکی از تظاهرکنندگان سوری گفت : ناوشکنها ، موشک اندازها و زیردریایی ها بار دیگر ظاهر شده اند در حالیکه ما قدرت آنرا در سراسر کشور و جهان داریم که به آنها بگوییم « نه ، نه ، نه »
یکی دیگر از تظاهرکنندگان که لباس مشکی بر تن داشت و عربی روی آن نوشته شده بود « هرگز ساکت نخواهیم نشست » تصریح کرد : مبنای همه جنگها دروغ گویی بوده است .ما یکبار فریفته شدیم. ما دوبار فریب خوردیم . این برای آنها ننگ است . آنها انسانیت را فریب می دهند و این مایه ننگ است .
 

یکی دیگر از تظاهرکنندگان تاکید کرد : بگذارید به شما یادآوری کنم که همین آمریکاییها بودند که از مواد شیمیایی (نارنجی) در ویتنام استفاده کرد .
خبرنگار المیادین گفت : شرکت کنندگان در این تظاهرات اتباع آمریکایی از سراسر قاره های جهان بودند .
 

یکی از تظاهرکنندگان معلول گفت :همزمان با این تظاهرات ، تظاهراتی در کاراکاس پایتخت ونزوئلا در مخالفت با ماشین جنگی آمریکا و حمایت از سوریه برگزار شده است .
خبرنگار المیادین گفت : برای آمریکاییها قابل درک و هضم نیست که راز ایجاد اصلاحات در سوریه با توسل به قدرت سلاح چیست ؟ در حالیکه جامعه آمریکا از فقر و بیکاری و تبعیضهای نژادی رنج می برد .
 

یک فرد سیاه پوست گفت :آنها چگونه از ایجاد اصلاحات در سوریه صحبت می کنند درحالیکه از اصلاح در ایالتهای آمریکا سخنی به میان نمی آورند .
یک دختر جوان گفت : من اینجا متولد شده ام ولی به سوریه تعلق دارم و چندین بار به سوریه سفر کرده ام . عادلانه نیست که به سوریه حمله شود و نزدیکان من کشته شوند . سوریه هرگز به آمریکا تجاوز نکرده است .

یک تبعه سوری گفت : ما اهل سوریه هستیم و نمی خواهیم این کشور ویران شود .ما نه موافق و نه مخالف نظام هستیم . ما فقط سوریه را می خواهیم .
 
این گزارش حاکی است، همه گفتارها و جملات جدا کردن آنچه در عراق روی داد با تهدیدات و تجاوزاتی که در انتظار سوریه است ؛ دشوار می نماید .
 
یک شهروند سوری دیگر با لباس قرمز گفت : کنگره باید بداند دستاویز سلاح شیمیایی همان حکایتی است که در عراق نیز مورد استفاده قرار گرفت .
 

یک تظاهرکننده دیگر گفت :این جنگ برای حمایت از تروریسم است و اوباما باید از تکرار خطای عراق در سوریه پرهیز کند .

"نزار عبود" خبرنگار در بخش پایانی گزارش خود گفت :تظاهرکنندگان به این تظاهرات بسنده نخواهند کرد و روز دوشنبه راهی واشنگتن خواهند شد تا در برابر کنگره با صدای بلند فریاد زنند که نمی خواهند جنگ دیگری به نام آنها رقم خورد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار