دولت های غربی و اروپایی در متقاعد کردن پارلمان های خود به ضرورت جنگ علیه سوریه با شکست روبرو شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه فایننشال تایمز ؛ این روزنامه تحلیلی از شکست دولت های طرفدار تجاوز به سوریه در متقاعد کردن پارلمان های خود به حمایت از این تجاوز به یک کشور مستقل ارائه کرد.

"مارک مازو" نویسنده این روزنامه معتقد است جنگ تجاوزکارانه ای که آمریکا و متحد آن انگلیس در سال دو هزار و سه علیه عراق به راه انداختند آخرین ضربه ای بود که در پارلمان انگلیس به دیوید کامرون نخست وزیر این کشور وارد شد. خشم مردم انگلیس از جنگ عراق باعث شد دولت انگلیس در تلاش برای کسب موافقت با حمله به سوریه با شکست روبرو شود.

در این گزارش آمده است دولت های آمریکا و فرانسه نیز مثل انگلیس برای کسب موافقت پارلمان های خود برای توسل به زور علیه سوریه با مشکل روبرو هستند.

نویسنده در پایان تحلیل خود به مخالفت گسترده با جنگ که نتایج سه نظرسنجی حکایت از آن دارد، اشاره کرد. این نظرسنجی ها نشان می دهد بیشتر آمریکایی ها با مشارکت کشورشان در هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه مخالفند. این در حالیست که دولت آمریکا برای کسب موافقت کنگره با چنین اقدامی به شدت تلاش می کند. نظرسنجی ها در آمریکا نیز نشان می دهد اوباما نتوانسته است بیشتر مردم کشورش را به رویکرد دولت خود برای اقدام نظامی محدود علیه سوریه متقاعد کند.

این امر نشان می دهد آمریکا، انگلیس و فرانسه نتوانسته اند ضرورت جنگ علیه سوریه را برای مردم و موسسه های خود و نیز مردم جهان توجیه کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار