رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران اسناد رسمی کشور گفت: از 26 شهریور ماه مقارن با تولد امام رضا (ع) طرح ملی ثبت آنی اسناد کشور به مرحله اجرا در میاید.

محمد رضا دشتی اردکانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: از 26 شهریور ماه مقارن با تولد امام رضا(ع) طرح ملی ثبت آنی اسناد کشور به مرحله اجرا در می آید.چنانچه مطلع هستید با توجه به برنامه پنجم توسعه در کشور و نظام ارتقای سلامت اداری سازمان ثبت اسناد مکلف شده که اسناد خود را به صورت الکترونیکی در سال 92 به ثبت برساند.

وی با اشاره به آمادگی زیر ساخت ها در کشور گفت: از ابتدای سال جاری تمامی زیر ساختها فراهم شده چرا که ما ابتدا از استعلام الکترونیکی دردفاتر ثبت اسناد استفاده کردیم و پس از آن ورود دستگاههای پست در دفاتر برای واریز وجوه نقدی انتقال سند مهیا شده است.

وی با اشاره به برطرف کردن معضلات و مشکلات موجود با ورود ثبت آنی اسناد در کشور تصریح کرد با ورود ثبت آنی در کشور بسیاری از معضلات و مشکلات از جمله ترددهای بی موقع درکلان شهرها جلوگیری کردیم چرا که زمان زیادی برای استعلام مدارک صرف می شد و درحال حاضر مردم فقط با یک مراجعه به دفاتر ثبت می توانند کار خود را انجام دهند.

وی با اشاره به سیستم طراحی شده ثبت آنی از 26 شهریور ماه ادامه داد از روز 26 شهریور ماه انتقال  سند دردفاتر به صورت الکترونیک انجام می شود و همکاران ما باید وارد پورتال دفتر ثبت شوند تا کار خود را انجام دهند و کسی که وارد این پورتال نشود حق تنظیم سند در سراسر کشور را ندارد.

اردکانی در پایان با اشاره به چند روز باقی مانده تا اجرای طرح ملی ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی خاطر نشان کرد: فقط چند روز دیگر تا طرح ملی ثبت آنی در کشور باقی مانده و پورتال سازمان به روی همه دفاتر باز است و خواهشی که از همکاران خود دارم این است که اسناد سنتی خود را که تا روز 26 شهریور ماه تنظیم می کنند در کنار آن به صورت الکترونیکی نیز وارد سیستم نمایند تا این طرح ملی بدون هیچ مشکلی در سراسر کشور در روز 26 شهریور ماه انجام شود. /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۱:۳۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
با سلام.
لطفاً از وضعيت دفاتر اسناد رسمي بعد از اجراي طرح ثبت آني گزارش تصويري تهيه و پخش كنيد،چطور سردفتران كلافه و مردم سرگردان شده اند.با تشكر.
آخرین اخبار