سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: کشورهای معاف شده از تحریم آمریکا به دنبال تکمیل ذخایر نفتي خود هستند.

"حسین امیری‌خامکانی" نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره معاف شدن کشورهای خریدار نفت ایران از تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: هر کشوری که بخواهد از ایران نفت خریداری کند به آن می‌فروشیم، ولی باید به دنبال مشتری‌های باثبات در بازار نفت باشیم.

وی ادامه داد:‌ آمریکا از طرفی تعدادی از کشورهای خریدار نفت ایران را به مدت 6 ماه از تحریم معاف کرده است ولی از دیگر سو اين مهلت  6 ماهه را برای کاهش خرید نفت ایران به آنها داده است؛ این موضع آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیست.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مسئولان فروش نفت باید پشت پرده این اقدامات آمریکا را مورد بررسی قرار دهند چرا که آنها احتمالا به دنبال تکمیل منابع استراتژیکی خود هستند.

امیری‌خامکانی با اشاره به جنگ احتمالی در سوریه تصریح کرد: ممکن است برخی از این کشورها که از تحریم آمریکا معاف شده‌اند به فکر تکمیل منابع خود باشند از این رو آنها با روند کاهشی خرید نفت از ایران سعی دارند به تدریج ذخایرشان را تکمیل کنند تا اگر حادثه و یا جنگی در خاورمیانه به وقوع پیوست بحران انرژی آنها را تهدید نکند.

وی اظهار داشت: باید به دنبال مشتری‌هایی باشیم که یا علاقه‌ای به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران ندارند و یا اینکه با آن مخالف‌اند؛ این کشورها تحت تاثیر سیاست‌های آمریکا نیستند و به آن عمل نمی‌کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: مشتری‌های همسو با مواضع جمهوری اسلامی ایران جزء خریداران باثبات نفت ایران خواهند بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: امیری ، نفت ، تحریم ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار