نشست هفتگي کابينه رژيم صهيونيستي در بحبوحه تلاش آمريکا براي جلب موافقت جهاني با حمله به سوريه برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين نشست نخست وزير رژيم صهيونيستي و اعضاي کابينه او کلامي درباره تصميم اوباما مبني بر ارائه لايحه  اقدام نظامي عليه سوريه به کنگره اظهار نظر نکردند. 

با تهديد نظامي آمريکا به اقدام نظامي عليه سوريه، اسرائيل نگران اقدام تلافي جويانه دمشق و شليک موشک به سوي مهمترين متحد آمريکا در منطقه است.

هرچند اسرائيل تلاش مي کند، دست کم در ظاهر، خود را از معرکه آمريکا دور نگه دارد، اما کما بيش با احضار نيروهاي  ذخيره و استقرار سامانه هاي ضد موشکي در شمال سرزمين هاي اشغالي براي مقابله با حملات احتمالي آماده شده است. صف هاي طولاني دريافت ماسک گاز و بسته هاي رفع آلودگي جلو فروشگاه هاي بزرگ در شهرهاي بزرگ تشکيل شده است.

اعلام تصميم اوباما براي دريافت نظر کنگره درباره اقدام نظامي عليه سوريه تا اندازه اي از تنش ها در منطقه کاست، اما برخي شهروندان سرزمين هاي اشغالي از اوباما به دليلي کاستن از شتاب تحولات در منطقه انتقاد مي کنند.

اوباما که قرار است روز سه شنبه خطاب به مردم آمريکا سخنراني کند، گفته است که يقين دارد مردم و نمايندگان آنها در کنگره به حرفهايش گوش مي دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار