با شروع سال تحصیلی جدید معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد با اتمام فعالیت های خود در سال جدید ،ترويج سبک زندگی اسلامی ایرانی در دانشگاه را در اولویت اقدامات خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران دکتر مومن  بالله معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در نشست خبری خود گفت: برنامه های دانشگاه آزاد را به صورت کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم  و كوتاه مدت شامل :برگزاری مناسبت هایی مثل اعیاد و عزاداری است که همواره برگزار می شود ،اولویت دوم ما هم مناسبت های ملی و تاریخی است.
 
وی افزود: در زمینه برنامه بلند مدت باید به برنامه 4 ساله دانشگاه اشاره کنم که مهمترین بحث آن ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی است و با توجه به نامه هاي ارسالي به رئیس دانشگاه ها رکن اصلی شامل مدیر،استاد، کارکنان و دانشجویان را برنامه ریزی کردیم تا بر این اساس کار را پیش بردیم که این امر هم یکی از مباحثی است که از دغدغه های مقام معظم رهبری هم محسوب می شد.
 
مومن بالله گفت: مسئله دیگر کرسی های آزاد اندیشی است آنطور که باید به ان توجه شود، ما در سال 92 قرار است که بیشتر این موضوع را پیگیری کنیم.

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به نقشه جامع فرهنگ این دانشگاه تحت عنوان طرح نجف تصریح کرد: برنامه دیگر دانشگاه آزاد شفاف سازی و تدوین خرده فرهنگ های تاریخی است که در راستای تمرین نویسی اسلامی که در دست تدوین است و نتایج آن در وقت مقرر به اطلاع دوستان خواهیم رساند.
 
مومن بالله در ادامه خاطرنشان کرد: ما براساس فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه ای طراحی کرده ایم یک جامعه اسلامی الگوسازی بسیاری دارد که می تواند اینها را ملاک قرار دهد که اولین آنها اهل بیت و ائمه هستند و بر همین اساس یک برنامه یک سال و نیم از سال 92 طراحی کرده ایم که در سه  فاز به این بحث بپردازیم.
 
وی با بیان این مطلب افزود: فاز 1 شامل سبک زندگی ائمه و اهل بیت است که برخی از بزرگان از جمله حضرت معصومه(س) را شامل می گردد فاز 2 شامل مشاهیر و مفاخر که با سبک زندگی امام (ره) شروع  و در ادامه به سبک زندگی مقام معظم رهبری و بزرگان دیگر می رسد و فاز 3 هم شامل سرداران دفاع مقدس که چگونه از جان خویش برای دفاع از وطن گذشتند.
 
معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برگزاری همایش ای سبک زندگی گفت: این همایش هر ماه از 2 استان برگزار می شود و ساختار آن این گونه است که از وجود نماینده ولی فقیه و امام جمعه استفاده می کنیم همچنین یک سخنرانی حوزه نیز در خصوص سبک زندگی مباحثی را مطرح خواهد کرد و سخنرانی بعدی در مورد 29 مصداق و 30 سوال اساسی مقام معظم رهبری صحبت می کند./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، برنامه ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار