رسانه‌هاي محلي ترکيه روز يکشنبه اعلام کردند در پي وقوع انفجاري مهيب در منطقه، ترکيه چندين فروند هواپيماي جنگنده اف-16 را به مرز سوريه فرستاد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، خبرگزاري خصوصي ايهلاس گزارش داد چندين جت جنگنده ترکيه از پايگاه هوايي دياربکر در جنوب شرقي اين کشور به هوا برخاستند و براي ماموريت شناسايي، عازم منطقه مرزي شدند.

اين هواپيماها پس از آن به پرواز درآمدند که يک گلوله خمپاره نزديک شهر ريحانلي در استان هاتاي در جنوب ترکيه در مرز سوريه منفجر شد و يک خودروي بمب‌گذاري شده نيز در طرف سوري مرز منفجر شد.

روزنامه" تودي زمان" ترکيه نيز گزارش داد اين جت‌ها مجهز به تسليحات بودند و به آنها دستور داده شده بود در صورتي که هر گونه اقدام تجاوزکارانه‌اي روي دهد، واکنش نشان دهند.

در حالي که آمريکا و متحدان اين کشور در حال بررسي اقدام نظامي قريب الوقوع عليه سوريه هستند، ارتش ترکيه هفته گذشته حضور نظامي خود را نزديک مرز سوريه تقويت کرد.

هفته گذشته، رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه اعلام کرد ممکن است اين کشور در ائتلافي بين المللي براي مداخله نظامي در سوريه، نقش ايفا کند.

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، انفجار ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
من از کار دولت ایران سر در نمی آورم چرا دولت ایران نمی تواند دولت ترکیه را تحت فشار قرار دهد تا بتواند نظر ترکیه در مورد حمله به سوریه برگرداند ایران باید قرارداد نفتی گازی و برقی با ترکیه را لغو کند
آخرین اخبار