مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی از شهرداری تهران دعوت کرد تا در کنفرانس ارزیابی سنجش «عدالت در شهر» در کوبه ژاپن شرکت نماید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علاالوان در دیدار با دکتر سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی  وفر هنگی شهرداری راه اندازی خانه های تهران که شب گذشته 16 شهریور به میزبانی برج میلاد برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: سلامت و اجرای طرح سنجش عدالت در شهر اتفاق بسیار مهمی در کلانشهر تهران به شمار می روند که تنها با بینش لازم، تعهد و نهادینه شدن فرهنگ سلامت در بین اقشار مختلف جامعه ممکن بود.

وی گفت: مدتی که این حوزه درتهران اجرا نشده است باید به تمام منطقه تستری یابد و از شهرداری تهران خواستاریم تا تجربیات خود را به صورت مستند در اختیار سازمن های مربوطه ازدیگر کشورها قرار دهد.

مدیر منطقه میترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت شهرداری تهران افزود: استفاده از ابتکارات مبتنی بر جامعه، همکاری های بین بخشی و بهره گیری از مولفه های موثر بر سلامت مهمترین رکن موفقیت شهرداری تهران محبوب می شود.

وی با بیان اینکه تهدید های زندگی شهر در تهران به فرصتی برای توسعه تبدیل شده و این اقدام پسندیده ای است که شایستگی تقدیر دارد.افزود: جمع آوری اطلاعات سلامت و شهرداری نیز مقوله بسیار مهمی است که شهرداری تهران به آن توجه نموده است.

الوان از شهرداری تهران دعوت کرد تا کنفرانس ارزیابی سنجش عدالت و شهر در کوبه ژاپن شرکت و تجربیات خود دراین زمینه را ارایه دهد تاکشور های جهان به خصوص به منطقه از آنها بهره مند شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه جلسه گفت: در دوره اخیر مدیریت شهری در حوزه سلامت فعالیتهای  بسیار خوبی از لحاظ ساختاری انجام شده است.

راه اندازی اداره کل سلامت درساختار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، 22 اداره سلامت در مناطق و 374 خانه سلامت و سطح محله های شهر تهران ارزنده ترین اقدامی است که طی سالهای اخیر به واسطه تبدیل شهرداری به یک نهاد اجتماعی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: هر منطقه از تهران بر اساس شاخص های طبیعی و جغرافیایی بلوک بندی شده و برای هر بلوک رابطه سلامت تعیین شده است.

این افراد در واقع حلقه اتصال خانه های سلامت و شهروندان هستند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به تمام اقدامات خوبی که وزارت بهداشت انجام داده است.

باید گفت: این وزارت اهم سیاست ها و برنامه های خود را به مقوله درمان اختصاص داده و کمتر در حوزه پیشگیری ورود پیدا کرده است.

ایازی گفت: تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه سلامت و فعالیت های پیشگیرانه با استفاده از عوامل اجتماعی دغدغه اصلی شهرداری تهران برای ایجاد شبکه گسترده سلامت در این کلانشهر به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: 3 هزار و 740 کانون محلی سلامت که طی دوره اخیر مدیریت شهری ایجاد شده اند علاوه بر این موزه در بخش مقابله با آسیب های اجتماعی نیز فعال هستند./ف
برچسب ها: شهرداری ، سلامت ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار