مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری نیاز این استان به نهال های سیب، بادام، زردآلو و هلو توسط نهالستان های درون استانی تامین می شود.

حمیدرضا منصوری افزود: هم اکنون چهار نهالستان در شهرستان شهرکرد، یک نهالستان در شهرستان اردل و یک نهالستان در شهرستان لردگان به طور عمده نهال های سیب، بادام، هلو و زردآلو را پرورش می دهند.
وی اظهارداشت: در این نهالستان ها پایه رویشی
GF (پایه ای برای پیوند زدن هلو و بادام) نیز تولید می شود که 50 هزار اصله تولیدی این نهال ها در سال جاری مازاد بر نیاز استان چهارمحال و بختیاری است.
منصوری، میزان تولید این نهالستان ها را 700 هزار اصله عنوان و تصریح کرد: این نهال ها اواخر زمستان آماده توزیع می شود.
مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته فنی نهال، متشکل از نمایندگان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت حفظ نباتات، نماینده موسسه بذر و نهال در استان چهارمحال و بختیاری، مدیریت باغبانی و کیلینک های گیاه پزشکی بر سلامت نهالی تولیدی نظارت و بازدید های دوره ای را از پرورش نهال ها انجام می دهند.
وی تصریح کرد: نهال های مورد نیاز کشاورزان بصورت یارانه ای توسط این نهالستان ها تامین می شود.
منصوری، با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری مستعد تولید گیلاس، آلبالو و گلابی نیز می باشد افزود: این نهال ها از دیگر استان ها تامین می شود.
از 278 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، 48 هزار هکتار به محصولات باغی اختصاص دارد که به طور عمده در این باغ ها سیب، بادام، هلو، زردآلو، گیلاس، آلبالو، آلو و آلوچه، هلو، انگور و گردو تولید می شود./س
برچسب ها: خودکفایی ، نهال ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.