شبکه فاکس نيوز آمريکا اعلام کرد، ماجراجويي‌هاي رييس جمهور اين کشور در سوريه ممکن است منجر به جنگ سوم جهاني شود، و از اين رو اوباما بايد جايزه صلح نوبل را که دريافت کرده است، پس دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز، "جنين پيرو"، قاضي سابق آمريکايي و مجري فاکس نيوز، در بخشي از تحليلي که درباره سوريه قرائت کرد گفت: آيا باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا، انتظار دارد مردم اين کشور، پس از تمامي بلاهايي که تاکنون سرشان آمده است، کورکورانه از او تبعيت کنند و وارد جنگ جديدي در خاورميانه شوند؟ 

وي افزود: رييس جمهور آمريکا اکنون به دنبال دريافت تأييد‌ کنگره اين کشور است تا به قول خودش چند روز از راه دور حمله برق آسا به سوريه کند، بدون اين که قصد داشته باشد نظام اين کشور را عوض کند.

اوباما عنوان کرده است، پس از اين حملات که توبيخي براي بشار اسد، رييس جمهور سوريه تلقي خواهد شد، آمريکا به مداخله نظامي خود در سوريه پايان خواهد داد. 

با اين حال هم اکنون کشتي‌هاي جنگي آمريکا و روسيه در نزديکي سواحل سوريه در درياي مديترانه حضور پيدا کرده‌اند و تعداد نامعلومي از زيردريايي‌ها نيز وارد همين آب‌ها شده‌اند. به علاوه قايق‌هاي تندروِ ايراني در آب‌هاي خليج فارس، که کشتي‌هاي جنگي ديگر آمريکايي در آنجا حضور دارند در ترددند. 

جنين پيرو اضافه کرد، هيچ ضمانتي وجود ندارد که موشک‌هاي هزار پوندي توماهاوک آمريکا که قرار است به سوريه شليک شود، باعث کشته شدن زنان و کودکان نشود. آيا آمريکا نيز اين زنان و کودکانِ سوري را صرفاً تلفات جانبيِ عمليات خود تلقي خواهد کرد؟ 

مجري اين شبکه در خاتمه به برخي از دروغگويي‌هاي اخير رييس جمهور آمريکا اشاره کرد و گفت، اوباما ديگر اعتبار خود را از دست داده و آمريکا به "ببري کاغذي" تبديل شده است، زيرا ديگر هيچکس در جهان از آمريکا نمي‌ترسد. خطوط قرمزي که اوباما ترسيم کرده، بيشتر شبيه به چراغ سبز است. اوباما که به جنگ‌افروزي‌هاي خود ادامه مي‌دهد و جان جوانان آمريکايي را به خطر مي‌اندازد، بايد جايزه نوبل صلح خود را پس دهد، زيرا ما نمي‌خواهيم جنگ جهاني سوم راه بيفتد. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: فاکس نیوز ، صلح ، جایزه ، نوبل ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۰۳:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
اوباما: من جایزه صلح نوبل را خریده ام و بابتش از جیب مردم امریکا دولار پرداخت کرده ام
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۸:۳۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
اوبا ما ، یک جنایتکار است . باید مجازات شود و اجازه تصمیم گیری در امور سایر کشورها را ندارد .
آخرین اخبار