تیم بسکتبال پورتوریکو با رکورد 5 برد و یک باخت در جام ملتهای آمریکا به مرحله نیمه نهایی این رقابتها و جام جهانی 2013 صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ با اتمام مسابقات جام ملتها در سه قاره آسیا، آفریقا و اقیانوسیه تکلیف 10 تیم از 24 تیم جام جهانی 2014 اسپانیا مشخص شده بود. طی هفته گذشته ابتدا جام ملتهای آمریکا و سپس جام ملتهای اروپا برای مشخص شدن سهمیه های این دو قاره آغاز شد که با صعود تیم پورتوریکو به مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آمریکا اولین سهمیه در بین این دو قاره به پورتوریکو رسید.

در حالی که حذف برزیل از مرحله مقدماتی شگفتی این جام بود تیم پورتوریکو هم با رکورد بدون باخت خود در بازیهای مقدماتی فراتر از انتظار ظاهر شد و در نهایت با پیروزی 86 بر 85 مقابل ونزوئلا صعود به جام جهانی با 5 برد و یک باخت برای این تیم قعی شد.

تیم پورتوریکو که در ابتدای بازی با 22 امتیاز از میزبان بازیها عقب بود در نهایت بازی را به تساوی و وقت اضافه کشاند. پورتوریکویی ها در مقابل چشمان 13 هزار تماشاگر در ونزوئلا بازی را با اختلاف یک امتیاز به نفع خود تمام کردند.

سه تیم دیگر مرحله نیمه نهایی امشب مشخص می شوند.

در دیگر دیدارهای شب گذشته جام ملتهای آمریکا تیم مکزیک با نتیجه 100 بر 89 جامائیکا را برد و اولین تیمی بود که در بازیها به 100 امتیاز رسید. در جدال آمریکای جنوبی تیم آرژانتین 89 بر 63 اروگوئه را برد. لوئیز اسکولا 17 و بوچیا 16 امتیاز در این بازی به دست آوردند. آرژانتینی ها همچنان شانس صعود به جام جهانی را به شرط پیروزی مقابل کانادا دارند.

همچنین تیم دومینیکن 81 بر 74 کانادا را شکست داد.

سوئد برد تا زنده بماند!

در روز چهارم جام ملتهای اروپا هم شش بازی انجام شد که ابتدا تیم سوئد با نتیجه 81 بر 62 روسیه را شکست داد تا به صعود امیدوار شود. هر دو تیم با شکست در دیدارهای قبلی به این پیروزی نیاز داشتند.

در دیدار دو تیم شکست نخورده در گروه D  تیم ایتالیا 62 بر 44 فنلاند را برد. جیجی داتومه با 10 امتیاز و 6 ریباند بهترین بازیکن ایتالیا در این دیدار بود.

تیم یونان هم از سوی دیگر 84 بر 61 ترکیه را باخت تا به همراه تیم ایتالیا بدون باخت بماند.

اسلوونی میزبان مسابقات 72 بر 68 گرجستان را برد. اسپانیا هم با برد 60 بر 39 مقابل چک باخت به میزبان را فراموش کرد. رودی فرناندز با 14 امتیاز و 4 توپربایی بهترین بازیکن اسپانیا بود.

در آخرین دیدار روز تیم کرواسی 74 بر 70 لهستان را برد.

دیدارهای مرحله مقدماتی امروز با 12 بازی پی گیری می شود و تیمهای یونان با ایتالیا، آلمان با بریتانیا و اسلوونی با کرواسی مهمترین دیدارها را برگزار می کنند./مح



برچسب ها: پورتوریکو ، جام ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار