مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از تدوین کتاب کنوانسیون رامسر توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمود علی رکنی با اشاره به تدوین کتاب کنوانسیون رامسر در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد: قوانین شکار و صید ایران هم به این کتاب ضمیمه شده‌ است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق در مورد مقررات وضع شده زیست محیطی ایران یکی از مهمترین اهداف تدوین این کتاب بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم حفاظت از تالاب‌ها و روشن کردن اذهان عمومی در این مورد را از دیگر اهداف تدوین کتاب کنوانسیون رامسر دانست و خاطرنشان کرد: قوانین مربوط به شکار و صید هم در این کتاب گنجانده شده تا بهترین استفاده را برای مخاطبان داشته باشد.

وی ادامه داد: این کتاب مشتمل بر دو بخش است؛ قسمت نخست به اهمیت تالاب‌ها و ضرورت حفاظت از آنها می‌پردازد و در بخش دوم هم گزیده‌ای از مهمترین قوانین مربوط به شکار و صید در ایران آورده شده است که امیدواریم نگارش آن بتواند در راستای حفظ منابع آبی و نیز جلوگیری از تخریب این منابع طبیعی توسط افراد ناآگاه موثر باشد و از این پس شاهد از بین رفتن سریع زیست‌گاه‌های ارزشمند کشورمان نباشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان داشت: بر این اساس می‌توان با نظر به الزامات، ضرورت‌ها و نیازمندی‌ها در راستای تقویت تصمیم‌سازی کارشناسی بر پایه شناخت دقیق و مدیریت متوازن حرکت کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.