نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال با پیگیری‌ها و توافق انجام شده تمام اسناد ملکی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی اهر سنددار می‌شوند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فلاحی‌باباجان در مراسم افتتاح کارخانه تولید رب و پوره سیب اهر افزود: راه‌اندازی طرح‌های اشتغالزا در منطقه زمینه را برای رونق اقتصادی شهرستان اهر در بخش‌های مختلف فراهم خواهد کرد.

وی تجهیز بیش از 5 هزار هکتار از اراضی پایین دست به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای در قالب باغات میوه و اراضی مستعد کشاورزی را زمینه‌ای مساعد برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی میوه و کنسانتره برشمرد و افزود: تلاش داریم با تمهیدات ویژه و ارائه سازوکارهای عملی پوشش پایاب سد ستارخان را از 5 هزار به 12 هزار هکتار که آخرین ظرفیت پیش‌بینی پایاب این سد است، افزایش دهیم.

‌نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: شهرستان اهر با تولید سالانه 130 هزار تن انواع میوه‌های سردرختی به خصوص سیب یکی از قطب‌های تولید سیب استان آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود که ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی میوه باعث می‌شود کشاورزان محصولات باغی خود را بدون پرداخت هزینه حمل کرده و با قیمت مناسب در خود شهرستان به فروش برسانند.

فلاحی‌باباجان افزود: ایجاد صنایع تبدیلی میوه به علت وفور انواع میوه در این شهرستان می‌تواند در تأمین مواد اولیه کارخانه‌های ایجادی در شهرستان نقش اساسی ایفا کند.

وی همچنین به ظرفیت این شهرستان در تولید گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون رأس دام سبک و سنگین و تولید سالانه بیش از 5 هزار تن گوشت قرمز فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی صنایع تبدیلی گوشت و فرآورده‌های لبنی است و مسئولان شهرستان آمادگی دارند با ارائه تسهیلات بانکی زمینه مناسب برای ساخت صنایع تبدیلی سرمایه‌گذاران را تأمین کنند.

نماینده مردم اهر و هریس از تشکیل فراکسیون تولید ملی با عضویت اکثر نمایندگان مجلس خبر داد و افزود: طرح حمایت از تولید ملی و کالای ساخت کشورمان در دستور کار مجلس قرار دارد و هدف از این طرح حمایت از سرمایه‌گذاران و تولید داخل با ارائه تسهیلات ویژه و ارتقاء کمی و کیفی محصولات تولیدی است.

وی اظهار امیدواری کرد :دولت جدید با تدوین استراتژی مناسب گام‌های عملی در حمایت از تولیدات داخلی بردارد.

فلاحی‌باباجان افزود: با اتمام سه طرح اشتغالزا در شهرک صنعتی اهر تا پایان سال‌جاری زمینه اشتغال برای بیش از 700 نفر فراهم می‌شود.

وی گفت: امسال با پیگیری‌ها و توافق انجام شده تمام اسناد ملکی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی اهر سنددار می‌شوند/س

برچسب ها: واحد ، ولیدی ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.