روزنامه آبزرور نوشت: "متئو بارزون" سفير آمريکا در لندن تاکيد کرد با وجود مخالفت مجلس عوام با مشارکت انگليس در حمله به سوريه، روابط واشنگتن و لندن همچنان روابطي ويژه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي اين روزنامه نوشت: بارزون پيش از ديدار جان کري وزير امور خارجه آمريکا از انگليس گفت:شتابزدگي در اعلام اينکه اين رابطه پايان يافته ، خسارت ديده يا تضعيف شده است ، عجيب و بي جهت مي دانم.

وي در مطلبي در روزنامه آبزرور نوشت: مذاکرات کري با ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس ، شاهدي بر اين است که مشارکت ما دست نخورده است. انگليس همچنان بخشي ضروري از واکنش جامعه بين الملل به بحران سوريه محسوب مي شود.

سفير آمريکا در لندن اين سخنان را پس از آن بيان کرد که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در نطق هفتگي خود به طور مستقيم از مردم و کنگره کشورش خواست از حملات محدود نظامي به سوريه حمايت کنند.

بارزون نوشت: جهان شاهد بحران بسيار جدي در سوريه است. اما متاسفانه اين نخستين و آخرين بحران نخواهد بود. ما در حال بررسي نحوه واکنش معنادار و متناسب جامعه بين الملل به استفاده غير قانوني و غير قابل قبول از سلاح هاي شيميايي هستيم. اين بحث پايان نيافته است.

ائتلافي شکننده از کشورها در نشست گروه بيست حمايت خود را از اقدام نظامي بر ضد حکومت بشار اسد رئيس جمهور سوريه اعلام کردند. مقامات آمريکايي سخت در تلاشند تا حمايت کشورها را از اين حمله افزايش دهند.

بارزون نوشت : تلاش انگليس در جلب حمايت کشورهاي اروپايي بسيار ارزشمند بوده است. انگليس قاطعانه تحريم هاي شديد را پيگيري مي کند تا مانع از رسيدن کمک مالي و سلاح به حکومت اسد شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار