گزارشات منتشر شده از سوي کارشناسان و تحليلگران غربي نشان ميدهد که نه تنها بيش از دو سال تلاش تروريستها و شورشيان نتوانسته دولت بشار اسد را متزلزل کند بلکه حمله نظامي آمريکا به اين کشور نيز تاثيري بر ثبات و قدرت دولت اسد نخواهد داشت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از اينديپندنت ؛‌ حمله هوایی ارتش آمریکا به سوریه نمی تواند موجب تضعیف یا سقوط دولت " بشار اسد " شود چرا که این اقدام موجب تجمع دوستان و هم پیمانان سوریه در کنار وی و اتحاد علیه دشمنان مشترکشان خواهد شد . 

تعدادی از تحلیلگران و کارشناسان اطلاعاتی غرب در ماه های اخیر نسبت به افزایش شکست ها و ناکامی های تروریستها و شورشیان در مناطق مختلف سوریه که با اهدافی که واشنگتن از طریق ترکیه ، قطر و عربستان به آنان منتقل می کند ، می جنگند هشدار داده اند . 

از دو سال گذشته درگیری ها و اعتراضات داخلی در سوریه با دخالت برخی کشورهای غربی و عربی تبدیل به نبردی بزرگ و فراگیر در تمامی شهرها و مناطق این کشور شد . موج گسترده ای از گروهک های تروریستی که در نقاط مختلف جهان پراکنده بودند ، با حمایت و پشتیبانی عربستان ، قطر و ترکیه بطور همزمان به سوریه اعزام شده و دستور داشتند که علیه نیروهای دولتی سوریه بجنگند . 

در این راستا ، رژیم آل سعود بسیاری از زندانیان اعدامی و حبس ابدی خود را با وعده دروغین آزادی پس از پایان جنگ ، به سوریه و برای مبارزه علیه ارتش " بشار اسد " اعزام کرده است . دولت ترکیه نیز بخش اعظمی از آموزش تروریستها را در مرزهای مشترک خود با سوریه بر عهده گرفته است . 

در ادامه این مقاله آمده است : حتی بمباران محدود در سوریه نیز ممکن است منجر به موفقیت های نسبی تروریستها در تصاحب موقت برخی مناطق این کشور شوذ اما در درازمدت باعث شکست آنان خواهد بود و موضع " بشار اسد " در مقام ریاست جمهوری را بیش از پیش تقویت خواهد کرد . 

یک موسسه آمریکایی فعال در زمینه مشاوره نظامی و دفاعی در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که ارتش آمریکا و طراحان اصلی عملیات های آنان در سوریه لیست بلندتری از اهداف موردنظر برای بمباران هوایی در این کشور را ارائه کرده اند . باراک اوباما ، رییس جمهور آمریکا برای عملی ساختن تصمیم خود برای تجاوز نظامی به خاک سوریه از روش استفاده از بمب های دوربرد استفاده خواهد کرد که این روش خطر اصابت موشک ها به اماکن مسکونی یا هر نقطه غیرقابل پیش بینی را افزایش میدهد . 

چالز لیستر ، نویسنده این گزارش در این باره اظهار داشت : درگیری های سوریه نشان دهنده گستره وسیع گروهک های تروریستی در مناطق مختلف کشور است . گرچه حمله هوایی آمریکا به خاک سوریه منجر به تخریب ساختمانها و اماکن دولتی این کشور می شود اما بدیهی است که نمی تواند موجب تقویت موضع شورشیان شده یا موفقیت های آنان را علیه نیروهای ارتشی و امنیتی سوریه افزایش دهد . 

واشنگتن پنج موشک را در نزدیکی مرز آبی سوریه و سواحل مدیترانه ، یک زیر دریایی را در شرق این دریا و تعدادی موشک کروز را در ناوهای جنگی خود مستقر کرده است . این ادوات جنگی به منظور حمله سه روزه به بیش از 50 موضع از پیش تعیین شده در خاک سوریه در مرزهای سوریه در حالت آماده باش قرار دارند . مرکز تحقیقات دولتی سوریه یکی از اصلی ترین مراکزی است که کاخ سفید آن را برای بمباران هوایی مشخص کرده است . 
برچسب ها: دولت ، سوریه ، کارشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار