آيت الله مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد گفت: شرايط مطلوبي در حرم مطهر رضوي براي آسايش و زيارت زائرين فراهم شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، اين مرجع تقليد شيعه با بيان اينكه «توليت آستان قدس رضوي نگاه ويژه‌اي در جهت تامين امكانات لازم براي زائران بارگاه منور رضوي داشته است، عنوان كرد: برنامه‌هاي فرهنگي حرم مطهر امام رضا(ع) بسيار متنوع و با كيفيت است و زائراني كه از اقصي نقاط دنيا براي عرض ارادت مشرف مي‌شوند، با بهره‌مندي از آموزه‌هاي اهل بيت عصمت و طهارت(ع) مي‌توانند آن را به تمام دنيا گسترش دهند.

این مرجع عالی قدر شیعه كه در صحن جامع رضوي سخن مي‌گفت، در ادامه به تفسیر صبر در قرآن پرداخت و عنوان کرد: صبر در اسلام به معنای تحمل ظلم نیست، صبر یعنی استقامت و از تلاش نا امید نشدن است، رسیدن به هر کامیابی چه در دنیا و چه در آخرت مستلزم تلاش و استقامت در برابر سختی‌ها است، اگر استقامت در برابر سختی‌ها نداشته باشیم نه به دنیا خواهیم رسید و نه به آخرت.

وی با بیان این کلام که « بدون تلاش نه به کره ماه می‌توان رفت و نه به بهشت»، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به بهشت باید در مقابل هوای نفس و وسوسه‌های شیطان مقاومت کرد، باید تلاش کرد تا به سعادت رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازهايي از زيارت امين الله، خطاب به جوانان گفت: جوانان اگر می‌خواهند زیارتشان مورد قبول ثامن‌الحجج علی‌بن موسی الرضا(ع) قرار گیرد، کافی است که تنها به همین محتوای زیارت نامه‌ها عمل کنند، اگر دیدید بعد از زیارت در شما تحول ایجاد شد، به همان نسبت تحول زیارت شما مورد پذیرش حضرت قرار گرفته است.

آيت الله مكارم شيرازي حوزه علمیه قم را حوزه‌ای مهم و تأثیر گذار در جهان تشیع ياد و عنوان کرد: علامه مجلسی و بسیاری دیگر از علمای برجسته روایتی را از امام صادق(ع) نقل کرده‌اند، مبنی بر اینکه «زمانی فرا خواهد رسید که علم و دانش از قم به تمام دنیا نشر پیدا می‌کند و حجت بر مردم دنیا اتمام می‌شود»، و امروز شما می‌بینید که در این حوزه علمیه از حدود 90 کشور دنیا طلبه حضور دارند و مشغول به تحصیل و فراگیری علم هستند.

این مرجع تقلید، عنوان کرد: اولین اقدام پیغمبر اکرم(ص) در برپایی حکومت اسلامی تربیت افراد با ایمان و صالح بود. سپس ایشان اقدام به بنیان‌گذاری جامعه و حکومت اسلامی کردند. که این موضوع یک درس برای ما است.

 

برچسب ها: شرایط ، زائر ، حرم رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.