تجارت خط مقدم جبهه اقتصادي است و هر كالاي توليد شده بايد در اين مسير قرار بگيرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رييس هيات مديره اتاق تعاون استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: اين اتاق در تلاش براي يافتن بازارهاي جديد داخلي و خارجي براي كالاهاي توليد شده در تعاوني ها است.

سواري افزود: بايد با اين تفكر وارد حوزه بازرگاني شد كه براي كالاهاي توليد شده بازار مصرف پيدا كرد و آنها را به فروش رساند.

وي با اشاره به اینکه اوگاندا به عنوان منطقه امن اقتصادي براي محصولات و توليدات زنجان شناسايي شه است،تصریح کرد:کشوراوگاندا بازار مناسبي براي محصولات و توليدات زنجان محسوب مي شود.

رييس هيات مديره اتاق تعاون استان زنجان با اشاره به اعزام هيات تجاري استان به اوگاندا ادامه داد:این هيات اعزامي از اتاق تعاون استان موفق به انعقاد تفاهم نامه اي براي بهره برداري از يك هزار هكتار از اين اراضي براي كاشت و توليد نهاده هاي دامي شد.

سواري اظهار كرد: با اين اقدام،مسئولان زنجاني مي توانند علاوه بر بهره برداري از اين اراضي، زمينه توليد نهاده هاي دامي مورد نياز اين استان را ايجاد و از واردات اين محصولات به زنجان جلوگيري كنند.

وی ساخت بيمارستان در اوگاندا را با همكاري جمعيت هلال احمر از ديگر موارد تفاهم نامه منعقد شده ميان ايران و اوگاندا عنوان كرد و مسئوليت اجراي اين طرح با جمعيت هلال احمر و اعزام پزشك متخصص را با سازمان نظام پزشكي زنجان برشمرد.

رييس هيات مديره اتاق تعاون استان زنجان به حضور اتاق تعاون زنجان در نمايشگاه بين المللي اوگاندا اشاره و اظهار كرد: در اين نمايشگاه كه تا یک ماه آينده برگزار مي شود، هيات تجاري زنجان در قالب يك غرفه مجزا، به معرفي محصولات و توليدات تعاوني هاي اين استان خواهد پرداخت.

سواري خاطرنشان کرد: تمام مسئولان اقتصادي بايد به نقش تعاوني ها در حوزه اقتصاد خارجي و توسعه صادرات پي ببرند و از ظرفيت هاي آن بهره برداري كنند./س

برچسب ها: تجارت ، اقتصاد ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.