پايگاه اينترنتي آنتي وار در گزارشي با اشاره به اينکه حمله نظامي احتمالي آمريکا به سوريه منفورترين حمله در دو دهه اخير خواهد بود نوشت: تنها 36 درصد آمريکاييها از برنامه باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور براي حمله هوايي به سوريه حمايت مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتي وار، اوباما که مدعي استفاده دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه از سلاح شيميايي است پيش از مداخله در اين کشور در تلاش براي جلب موافقت کنگره است اما با مخالفت شديد نمايندگان ، افکار عمومي و جامعه بين الملل مواجه شده است.

مخالفت افکار عمومي آمريکا با برنامه رئيس جمهور براي حمله به سوريه ، اوباما را بر آن داشته است تا روز سه شنبه در سخنراني براي شهروندان آمريکايي دلايل خود را از اين مداخله تشريح کند. 

موسسه گالوپ با نظرسنجي درباره حملات نظامي اخير آمريکا از عراق گرفته تا کوزوو اعلام کرد ميزان حمايت از اين حملات در مقايسه با برنامه اوباما براي حمله به سوريه بيشتر بوده است. 

در دوره رياست جمهوري بيل کلينتون در سال 1999 ، 43 درصد آمريکاييها اعلام کردند از عمليات نظامي در کوزوو و بالکان حمايت مي کنند اما همه سه جنگي که در دوره رياست جمهوري جرج بوش آغاز شد بيش از 50 درصد حمايت آمريکاييها را به خود جلب کرد همچنانکه 62 درصد آمريکاييها در سال 1991 از جنگ خليج فارس حمايت کردند و شمار آمريکاييهايي که حامي جنگ افغانستان و عراق بودند به ترتيب به 82 و 59 درصد رسيد. 

اندرو دوگان تحليلگر موسسه گالوپ مي گويد نشانه ها در دو دهه گذشته حاکي از آن است که ميزان حمايت آمريکاييها در آغاز حملات نظامي بسيار قابل توجه است اما اين روند تا پايان ادامه نخواهد يافت. 

وي افزود حمله نظامي آمريکا به کوزوو و بالکان در سال 1999 و تهاجم نظامي اين کشور به عراق در سال 2003 از بارزترين نمونه هاي است که مي توان به آنها اشاره کرد. 
برچسب ها: آنتی وار ، حمله ، سوریه ، جنگ ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار