تیم قزوین نایب قهرمان فصل قبل سوپرلیگ بسکتبال بانوان امسال قصد تیمداری در این لیگ را ندارد. سرمربی قزوین چاره کار را در اجباری کردن تشکیل تیم بانوان برای باشگاههای حاضر در لیگ آقایان می داند.

افسانه حسن نایبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مرود دلایل کناره گیری قزوین از لیگ بسکتبال بانوان توضیح داد: اول اینکه شرایط اقتصادی فعلی به گونه ای است که اسپانسرها توانایی ادامه کار و حمایت از تیمها را ندارند و بعد از آن بعد تبلیغاتی لیگ بانوان است که باعث شده امسال امکان حضور در لیگ را نداشته باشیم. ما با قزوینی ها صحبت کردیم و در نهایت هم با شنیدن این جمله که "لیگ بانوان تبلیغات ندارد" به نتیجه نرسیدیم.

وی با رد امکان دلسرد شدن اسپانسر به خاطر از دست دادن قهرمانی سال قبل، می گوید: من کارمند هستم امکان رفتن به جای دیگری را ندارم وگرنه دوست داشتم باز هم در کنار یک تیم باشم. به احتمال زیاد امسال مربیگری نخواهم کرد.

حسن نایبی در مورد برگزاری سوپرلیگ امسال با پوشش اسلامی تاکید کرد: همه در شرایط فعلی به فکر این هستند که تیم امکان شرکت در مسابقات برون مرزی را داشته باشد امیدوارم شرایط پوشش باعث شود که تا حدودی هم بازیهای بانوان پخش شود البته در غیر این صورت هم تنها فیلمبرداری بازیها برای بانوان تاثیرات خوبی دارد.

همه تنها به فکر آقایان هستند

نایبی با اشاره به شروع مسابقات سوپرلیگ از اوایل مهرماه ادامه داد: تمام باشگاهها تنها حاضرند برای لیگ آقایان خرج کنند و بانوان در اقلیت هستند. این شرایط باعث می شود انگیزه ها کم شود و من به عنوان مربی و بازیکنان از ادامه کار دلسرد شویم.

سرپرست تیم ملی بسکتبال بانوان راهکار هم ارائه می دهد: اگر فدراسیون علاقمند به بقای بسکتبال بانوان است باید برای ورود باشگاهها به لیگ آقایان آنها را ملزم کند که در مقابل هر تیم آقایان از یک تیم بانوان حمایت کنند. هزینه تیمهای آقایان به 5 تا 6 میلیارد تومان هم می رسد در مقابل بانوان هزینه ای ندارند. حتی تیمهایی که به سکو می رسند هم در مجموع 350 میلیون تومان هزینه دارند. 

وی اضافه کرد: بانوان از هیچ جایی حمایت نمی شوند و تنها کرم زاده نایب رئیس فدراسیون زحمت می کشد. امیدارم روزی دچار مشکل اسپانسر نباشیم. بسکتبال بانوان از نظر امور فنی و اجرایی مشکلی ندارند و تنها دغدغه مالی وجود دارد که با این شرایط در آینده ای نه چندان دور همین تیمهایی هم که در لیگ شرکت می کنند، دلسرد شده و شرکت کننده های لیگ هر روز کمتر می شوند./آق

برچسب ها: افسانه ، حسن ، نایبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار