بر اساس رای اولیه دادگاه اتحادیه اروپا در فرانسه، تحریم شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از سوی این اتحادیه لغو و این اتحادیه ملزم به پرداخت کلیه خسارت های تحمیلی از زمان پیش این تحریم به این شرکت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علی طاهری مطلق با بيان اين مطلب گفت: با توجه به پتانسیل های شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، به زودی فعالیت های فنی و مهندسی شرکت در سطح کشورهای منطقه و خارج از منطقه و با کمک شرکت های بزرگ بین المللی در صورت رفع موانع و مشکلاتی که به دلیل تحریم ناحق بر سر راه این شرکت ایجاد شده، توسعه می یابد.
 
طاهری مطلق در باره موفقیت اخیر حقوقی در اتحادیه اروپا و پیگیری دعاوی لغو تحریم شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: دو سال پیش بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا شرکت مهندسی و ساخت  تاسیسات دریایی ایران در لیست شرکت های تحریمی این اتحادیه قرار گرفت و در این مدت، مسئله تحریم شرکت در دادگاه بین المللی و وکلای سطح بالای بین المللی پیگیری شد.
 
براساس گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، وی مضمون اتهامی که برای این شرکت مطرح شده بود را مشارکت در ساخت تاسیسات مربوط به تاسیسات هسته ای در ایران خواند و تشریح کرد: شرکت تاسیسات دریایی به عنوان یک شرکت کاملا فنی و مهندسی هیچ ارتباطی با این نوع فعالیت ها نداشته و ندارد.
 
مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی ایران در بیان چگونگی رفع تحریم از این شرکت تشریح کرد: با استفاده از وکلای مجرب بین المللی و جمع آوری اسناد و مدارکی مبنی بر این که شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران هیچ گونه فعالیتی در زمینه ساخت تاسیسات مربوط به تاسیسات هسته ای ندارد مدارک را به دادگاه ارائه که خوشبختانه در روز ٦ سپتامبر امسال دادگاه رای اولیه خود را صادر کرد.
 
وی در باره دو مولفه عمده رای دادگاه گفت: بر اساس رای بدوی دادگاه اتحادیه اروپا که در شرکت فرانسه تشکیل شد، نام شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از لیست شرکت های تحریم اروپا خارج شده و همچنین اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت کلیه خسارت های تحمیلی از زمان پیش این تحریم به شرکت است.
 
طاهری با بیان این که فعالیت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران کاملا فنی-تخصصی است، تاکید کرد: این شرکت در منطقه و همچنین در سطح بین المللی شرکت کاملا شناخته شده ای است و ارتباطات گسترده این شرکت در قالب پروژه های مشترک در خارج از ایران، بیانگر این است که شرکت تاسیسات دریایی از پتانسیل بالای بین المللی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با توجه به ناوگان بزرگ و کارکنان متخصص، بزرگترین شرکت فراساحلی در سطح منطقه است و با اعلام تحریم علیه یک شرکت، علاوه بر ایجاد خسارت، طبیعتا نقل و انتقال منابع مالی شرکت با مشکل مواجه خواهد شد ضمن آن که؛ سازندگان و شرکت های طرف قرارداد، با مشکل مواجه می شوند و سطح همکاری های آنان نیز کمتر خواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت تاسیسات دریایی ایران گفت: در مدت این دو سال مشکلات زیادی برای شرکت ایجاد شد و این حق ما است که اگر رای دادگاه به همین منوال بماند خسارات مالی شرکت جبران شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار