دقايقي پيش "علي جنتي" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با "عبدل منعم بن منصور الحسني" در دفتر وي ديداري را به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با وزير اطلاع رساني كشور عمان در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ،دقايقي پيش "جنتي" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و دكتر "عبدل منعم بن منصور الحسني" برگزار شد. 

در اين ديدار "علي جنتي" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با "شيخ مجيدابن محمد الرواس" مدير كل اطلاع رساني، دكتر "محمد مبارك العريمي" مدير خبرگزاري عمان، "سالم بن علي الحوسنا" مدير دفتر هماهنگي حوزه وزير، "محمد ابن خلفان البو سعيدي" مدير اطلاع رساني خارجي، "عاصم بن سالم الشيدي" روزنامه نگار از روزنامه عمان، "فيصل بن احمد الشريقي" كارمند دفتر هماهنگي حوزه وزير ديدار و نشستي را برگزار كردند كه خبرنگاران اجازه ورود به اين مراسم را نداشتند.

در ادامه اين نشست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران و عمان بر گسترش فعاليت‌هاي رسانه‌اي تأكيد كردند.

بنابراين گزارش؛ "علي جنتي" در نشست و ديدار وزير اطلاع رساني كشور عمان با اشاره به روابط ميان دو كشور و سير تكاملي آن گفت: در چند سال اخير روابط ميان دو كشور ايران و عمان سير تكاملي خود را طي كرده و برگزاري كميسيون هاي مشترك اقتصادي و كميته‌هاي مشترك فرهنگي بيش از پيش بر گسترش روابط‌ تاثيرگذار است.

وي ادامه داد: اخيرا عالي جناب سلطان قابوس پادشاه عمان به تهران آمدند كه اين مسئله اولين سفر يك مقام بلند مرتبه كشور خارجي بعد از روي كار آمدن حجت الاسلام و المسلمين "حسن روحاني" رئيس جمهور است و قطعا اين سفر نقطه عطفي در روابط دو كشور خواهد بود.

بنابراين گزارش؛ جنتي اظهار داشت: به طور قطع حسن همجواري ميان دو كشور ناشي از مناسبت و پيوندهاي ديرينه فرهنگي و هنري ميان دو ملت ايران و عمان است.

وي ابراز اميدواري كرد و با اشاره به سفر وزير فرهنگ و اطلاع رساني عمان به ايران افزود: اين سفر موجب تقويت روابط دو كشور مي‌شود.

در ادامه اين گزارش "جنتي" از وزير عمان درخواست كرد تا شرايطي مهيا شود كه خبرنگاران و گروه‌هاي موسيقي، سينما و ساير هنرمندان بتوانند در جشنواره سالانه "مسقط" حضور پيدا كنند و در ادامه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران ايراني در كشور عمان شد.

در ادامه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه به سياست هاي خوب رسانه اي كشور ايران اشاره كردند و در ادامه افزودند: آمادگي سردبيران و مطبوعات ايران براي حضور در نمايشگاه هايي در عمان فعاليت‌هاي مشترك ميان رسانه‌هاي دو كشور بايد بيشتر شود.

وي ادامه داد: بسياري از فيلم‌ها و سريال هاي ايراني به زبان عربي دوبله شده و براي پخش در تلويزيون عمان تقديم شما خواهد شد.

 
در ادامه اين گزارش "جنتي" با اشاره به برخي از تحولات منطقه افزود: متاسفانه امروز در بسياري از كشورهاي منطقه، اختلافات طايفه اي  و مذهبي وجود دارد و در اين ميان عده اي به دنبال دامن زدن بر جريانات القاعده هستند و از طريق ماهواره و اينترنت كار خود را پيش مي برند. به گفته وزير ارشاد، دولت يازدهم با شعار اعتدال و قانون گرايي يا تدبير،
كار خود را شروع و ادامه مي دهد.

*شرايط امروز برخي از كشورها تاسف بار است

جنتي با اشاره به شرايط برخي از كشورها اظهار داشت: شرايطي كه امروزه در "سوريه" ، "مصر" و "بحرين" وجود دارد، متاسفانه ناشي از تندرويهايي است كه صورت مي گيرد.

تشكر ويژه وزير "عمان" از "جنتي" در ادامه اين نشست "عبدالمنعم بن منصور الحسني" وزير اطلاع رساني كشور عمان گفت: احساس مي كنيم با ورود به ايران در كشور دوم و خانه خود به سر مي برم.

وي افزود: با تبريك انتخابات اخير رياست جمهوري و موفقيت "حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني"، اميدوارم پيوند ميان دو كشور ايران و عمان عميق تر شود.

اين مقام عماني به روابط مستحكم و تاريخي دو كشور از گذشته اشاره كرد و گفت: پيوندهاي ميان دو كشور با رفت و آمدهاي سران دو كشور بيش از پيش محكم تر مي شود و به زودي روابط ميان "ايران" و "عمان" نيز تقويت خواهد شد.

«علي جنتي» روز يكشنبه در حاشيه ديدار وزير فرهنگ و اطلاع رساني عمان با وي و بازديد از خودرو « كتابرانه» در وزارت ارشاد، در جمع خبرنگاران حضور يافت و به سووالات آنان پاسخ گفت.

وي افزود: ‌يك زن و شوهر فرهيخته خودرويي را تجهيز به كتاب و سي دي هاي مختلف فرهنگي كرده اند و با حضور در شهر به افراد مختلف خدمات ارائه مي دهند. بايد از اينگونه رفتارهاي فرهنگي حمايت كرد.

جنتي تاكيد كرد‌: ‌نياز است اينگونه حركت ها در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران نيز صورت گيرد و اقدام آنها از طريق صدا وسيما و ديگر رسانه ها براي مردم الگو سازي شود زيرا معتقدم حمايت از اينگونه حركت ها گسترش رويه فرهنگ كتابخواني را به همراه دارد.

** به مباحث مهم فرهنگي بپردازيد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سوالي در مورد مولفه هاي مورد نظر براي دو معاونت مطبوعاتي و فرهنگي گفت‌: ‌بحث‌هاي ريز را نبايد مطرح كرد؛‌ در آينده اي نزديك با نهايي شدن موضوع، افراد معرفي و از طريق سايت وزارتخانه اطلاع رساني مي شود.

گزارش از الهه عليزاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار