معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم گفت: نباید به تنهایی از مترو و مونوریل انتظار معجزه داشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، سعید عزیزنژاد با بیان اینکه در تمام کلان‌شهرها حمل و نقل ریلی یک راه‌ حل بسیار خوب برای مشکل ترافیک است اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل ریلی برای یک کلان شهر که رو به توسعه نیز هست، امری ضروری است. شهر قم نیز با توجه به زائرپذیر بودن و جمعیتی که هر روز در حال افزایش است، از این قاعده مستثنی نیست.
وی اضافه کرد: در حال حاضر وسایل نقلیه مانند اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و خودروهای شخصی برای حمل و نقل استفاده می‌شود که عوارض بسیاری بر پیکر شهر وارد ساخته است.
وی پیوستگی وسایل مختلف با یکدیگر برای تکمیل اثربخشی این وسایل را در توسعه حمل و نقل ریلی مهم دانست و تاکید کرد: آن چیزی که امروز شهر قم به آن نیاز دارد مجموعه‌ای از تمام راه‌های حمل و نقلی است. نباید به تنهایی از مترو و مونوریل انتظار معجزه داشت، بلکه طرحی جامع باید به وجود بیاید که ترافیک را با نگاه به ظرفیت مترو، مونوریل و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی مدیریت کند.
وی افزود: در حال حاضر چون خطوط مترو و مونوریل راه‌اندازی نشده‌اند، مسیرها به صورت عادی پوشش داده می‌شود اما به محض راه‌اندازی این خطوط طرح جامع ترافیکی کار خود را آغاز خواهد کرد.
وی گفت: موضوع دیگر مقایسه وسایل مختلف حمل و نقل ریلی است. باید گفت مترو و مونوریل هر یک در جای خود استفاده دارند و وجود هیچ یک به معنای نقض وجود دیگری نیست. همانطور که در شهر اتوبوس داریم اما در جایی هم نیاز هست که از مینی بوس استفاده کنیم. هر سفر بسته به طول و مسیری که دارد وسیله خاص خود را می‌طلبد که هم مترو و هم مونوریل می‌توانند از وسایل مناسب برای سفرهای شهری باشند./س
برچسب ها: مترو ، مونوریل ، معجزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.