بودجه مصوب ورزشی دانشجویی امسال 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته یعنی 100 میلیون از سال گذشته کمتر است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ مهرزاد حمیدی، رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی صبح امروز در گردهمایی روسای هیئت های ورزشی دانشگاه های کشور که در سالن همایش های وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: امروز نظام ورزش دانشجویی کشور نیازمند طرحی نو برای ورزش های دانشجویی است چنانچه اولین روزی که المپیاد دانشجویی شکل گرفت همه نگاه ها به این سمت بوده است.

وی افزود: امروز به لحاظ محدودیت های اقتصادی باید ورزش دانشجویی کشور به عنوان معقوله واحد در نظر گرفته شود چنانچه هم اکنون 4 میلیون 400 دانشجوی کشور باید طرحی کلان برای فعالیت های ورزشی دانشجویی داشته باشند طرحی که متناسب و بر گرفته از نیازهای ورزشکاران بوده است.

حمیدی در ادامه به فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: از فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک تشکیلات فرابخشی توقع می رود که بتواند گام های بلندی را در عرصه ورزش های دانشگاهی بردارد.

وی به کاهش بودجه ورزش های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تنها 26 درصد بودجه ورزش های دانشگاهی تخصیص یافت و بودجه مصوب امسال نیز نسبت به سال گذشته  40 درصد کاهش یافته یعنی 100 میلیون از سال گذشته کمتر است و البته این عاملی است که باید فعالیت های مشترک و البته کاهش هزینه ها را در کنار تنوع بخشی و در آمدزایی در ورزش دانشجویی در نظر بگریم چنانچه طرح نظام کلان و یکپارچه در زمینه ورزش های دانشگاهی به عنوان یک ایده مطرح است و همچنان که در مقابل هر طرح جدید مقاومت وجود دارد در مقابل این طرح نیز  مقاومت وجود دارد./ح

 
برچسب ها: ورزش ، دانشگاه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۱۰:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
سلام
توی خبرگذاری آموزش و پرورش ( پانتا) نوشته بود که توی کل دوره ی دبیرستان میشه تا حداکثر 4 تبصره ( تک ماده) استفاده کرد.
من الان چهارم دبیرستان ( پیش دانشگاهی سابق) هستم. و لنگ دو تا درس هستم که از هفت به بالا هم هستن ولی مدرسه میگه فقط یکی رو میشه گذاشت تبصره.
من فقط سال تحصیلی قبلش دو تا درس رو تبصره گذاشتم. و به جز اون دیگه از تبصره استفاده نکردم.
و طبق اون چیزی که توی خبرگذاری آموزش و پرورش هست که میشه توی کل دبیرستان چهار درس رو تبصره گذاشت و پس من هم باید بتونم هر دو تا درسی که امسال لنگشون هستم رو تبصره بذارم. که دیگه نخواد بیفتم برای سال دیگه.
اما مدرسه مون میگه فقط یه درس توی پیشش دانشگاهی رو میشه گذاتشت تبصره. و بخشنامه ای براشون در مورد اون چیزی که توی خبرگذاری آموزش و پرورش هست نیومده.
لطفا این مشکل منو اگه راهی داره حل کنید من فقط الان لنگ درس دومی هستم. که اگه اون رو هم بشه گذاشت تبصره طبق همون چیزی که توی خبرگذاری آموزش و پرورش هست دیگه قبول میشم و لازم نیست بیفتم برای سال بعد.
لطفا پیگیری کنید و حتما بهم اطلاع بدین.
ممنون
آخرین اخبار