مقام های واتیکان اعلام کردند، حدود 100 هزار نفر در مراسم صلح سوریه در میدان سن پیتر شرکت کردند تا این مراسم به یکی از بزرگترین راهپیمایی های برگزار شده در غرب بر ضد اقدام نظامی آمریکا در سوریه تبدیل شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از آسوشیتدپرس ،پاپ فرانسیس در سخنانی در جمع مردمی که در میدان سن پیتر حضور پیدا کرده بودند، تاکید کرد، خشونت و جنگ هرگز راهکار مناسبی برای برقراری صلح نخواهد بود. شاید زمانی صدای اسلحه ها متوقف شود. جنگ همیشه نشانگر شکست صلح و شکستی برای بشریت است.
در شهر دمشق نیز ده ها نفر از مسیحیان با حضور در کلیسای الزیتون به دعوت پاپ فرانسیس برای مشارکت جهانی در دعا و نیایش بر ضد اقدام نظامی در سوریه شرکت کردند.
اسقف کاتولیک یونان نیز تاکید کرد، اکثر کشورهای جهان از راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه حمایت می کنند و کشورهای کمی خواستار اقدام نظامی بر ضد سوریه هستند. این سرآغاز یک پیروزی است. جنگ نه، صلح آری.
در شهر واشنگتن نیز 150 معترض آمریکایی در برابر کاخ سفید و کنگره راهپیمایی کردند و مخالفت خود را با دخالت نظامی آمریکا در سوریه اعلام کرده اند.
تظاهرات ضد جنگ در سایر شهرهای آمریکا شامل نیویورک و بوستون نیز برگزار شده است.
در همین حال  رئیس جمهور بولیوی روز شنبه ضمن اعلام خبر دیدار با پاپ فرانسیسکو اول از شهروندان کشورش خواست پیشنهاد پاپ برای روزه‌داری به منظور همدردی با شهروندان سوری را بپذیرند.
مورالس در خصوص روزه داری برای مردم سوریه گفت: پاپ خواسته است تا امروز را به منظور همدردی با مردم سوریه روزه بگیریم. امروز تا ساعت 2 بعد از ظهر روزه خواهیم بود و هیچ غذایی نخواهیم خورد. پاپ پیشنهاد روزه داری را برای ایجاد صلح در سوریه داده است. من نیز از مردم کشورم می خواهم تا این پیشنهاد را پذیرفته و از این طریق به جمع مردمی که به همدردی با سوریه می‌پردازند، بپیوندند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار