عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی گفت: «جشن‌های زیرسایه خورشید» با انتشار شمیم عطر حضرت‌رضادر بین آحاد مردم کشور قادرست گام بلندی در جهت ترویج فرهنگ رضوی درجامعه بردارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر عباس علی شاملی با بیان این مطلب افزود: کاروان خدام رضوی که با بردن پرچم باشکوه حرم مطهر ثامن الحجج(علیه‌السلام) به نقاط مختلف کشور حرکت می‌کنند مردم ایران را که عشق به اهل بیت در تاروپود وجودشان وجود دارد در مسیر رشد معنوی عمیق‌تر قرار می‌دهند.

وی با اشاره به تأثیر هنر در طول تاریخ خاطرنشان کرد: هرچند حرکت کاروان خدام امام هشتم(علیه‌السلام) خود یک فعالیت هنری است اما چنانچه در این کاروان از گروه‌های تواشی، کلیپ‌های تصویری زیبا، نمایشنامه خوانی و نمایشنامه‌های مذهبی قوی با موضوع امام رضاو جذاب فرهنگی نیز در کنار ارائه محصولات مختلف فرهنگی و ارائه برنامه‌های مداحی و سخنرانی استفاده شود تأثیرگذاری این کاروان معنوی بیشتر می‌شود.

دکترشاملی درادامه به ویژگیهای نسل جوان امروز ایران اشاره نمود و تصریح کرد: باتوجه به اینکه جوانان امروز کشور شیفته تمدن جدید و شیوه‌های نوین ارتباطی هستند هرچند ما نمی‌توانیم هم گام با دنیای پیشرفته غرب در مسیر ارتباط اینترنتی با طرح‌های جذاب و نوین فرهنگ و معنویت سنتی را به جوانان آموزش دهیم اما باید تمام تلاش خود را در این زمینه بکنیم.

وی در پایان گفت: ساخت فیلم‌های جذاب از وقایع زندگی امام هشتم کمک گرفتن از اساتید برجسته حوزه علوم دینی که کار را خوب رصد کنند تا بی نقص ارائه شود، یکی دیگر از راهکارهای ترویج فرهنگ رضوی است./س

برچسب ها: شمیم ، فرهنگ ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.