سوئد و لهستان درباره واکنش‌هاي نسنجيده به بحران سوريه هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين دو کشور همچنين اعلام کردند هر گونه تلاش بين‌المللي براي حل بحران سوريه مستلزم تعهدي است که ممکن است چندين دهه به طول بينجامد.

کارل بيلد وزير امور خارجه سوئد گفت: بايد واقع‌بين باشيم. ما با افزايش خشونت و جنگ در سوريه مواجهيم. تنها چيزي که مي‌توان گفت اين است که تنها راه براي اينکه با موفقيت روبه‌رو شويم اين است که با نيروهاي نظامي خود به اين کشور برويم و سي سال در آنجا بمانيم و تلاش کنيم ملتي جديد به وجود آوريم. آيا انگيزه‌اي براي اين کار وجود دارد؟ هرگز.

وي که در کنفرانسي در ريگا پايتخت لتوني سخن مي‌گفت افزود: اين مسئله‌اي به شدت پيچيده است و راه‌حلي ساده براي آن وجود ندارد. 

رادوسلاو سيکورسکي وزير امور خارجه لهستان نيز گفت:  آيا شما واقعاً مي‌خواهيد عراقي ديگر درست کنيم؟ آيا فکر حمله به عراق واقعا پيشنهاد خوبي بود؟ آيا ارزش هزينه‌ و خونريزي در اين کشور را داشت؟

وي افزود: بايد به پيامدهاي اين جنگ، پيش از وارد شدن به آن، فکر کنيم.

بنا به گفته وزير خارجه لهستان، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا انتخاب خوبي کرد که بررسي مسئله حمله به سوريه را به عهده کنگره اين کشور گذاشت.

لهستان به عنوان متحد نزديک آمريکا در جنگ‌هاي افغانستان و عراق، هر گونه مشارکت خود را در مداخله احتمالي نظامي در سوريه منتفي دانسته است.

سوئد نيز پيشتر اعلام کرده از حمله نظامي بر ضد سوريه تنها در صورتي حمايت خواهد کرد که با موافقت سازمان ملل صورت گيرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار