رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه به فرموده امام صادق(ع) قم حرم اهل بیت(ع) است تاکید کرد: جلوه‌ای از شئون اهل بیت(ع) در حضرت معصومه(س) متجلی است.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام مهدی میرباقری شنبه شب در جمع زائران بارگاه کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه تمام حقایق هستی بر پیامبر(ص) نازل شده است تاکید کرد: پیامبر و اهل بیت(ع) می‌توانند تمام حقایق را از قرآن کریم به دست بیاورند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: ایشان می‌فرمایند نسبت به هرآنچه در زمین و آسمان وجود دارد آگاهی دارند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی یادآور شد: مومنان نیز می‌توانند با تکیه بر ایمان خود و با توجه به اینکه از نور اهل بیت بهره‌مند شده‌اند حجاب‌ها را کنار بزنند.

وی با اشاره به اینکه امام بر همه شیعیان نظارت داشته و از حال و اعمال آنها با خبر است ادامه داد: ما باید امیدوار باشیم که مورد رحمت الهی قرار بگیریم، البته خداوند برخی از نعمت‌ها را در اختیار همه قرار می‌دهد و برخی نعمات دیگر فقط به افراد خاص تعلق می‌گیرد.

میرباقری یادآور شد: باید اهل رحمت شده و نسبت به کسی که به ما رحمت عنایت کرده، رحیم باشیم و در کنار آن محب امام عصر(عج)باشیم.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار سرچشمه علم و محبت هستند تاکید کرد: امام دارای مقام شفاعت هستند و شفاعت عام ایشان نصیب همگان شده ولی شفاعت خاص ایشان مخصوص کسانی است که به مقام قرب و توحید برسند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به نعمت‌های ظاهری و باطنی بهشت گفت: در ظاهر بهشت را باغ و بوستان می‌دانیم ولی توحید و ولایت باطن بهشت و لذت‌های بهشتی است.

وی با اشاره به ویژگی‌هایی حضرت معصومه(س)، یکی از این ویژگی‌ها را دارا بودن مقام شفاعت دانست و تاکید کرد: با شفاعت این بانوی گرانقدر همه شیعیان بهشتی می‌شوند.

میرباقری با اشاره به اینکه به فرموده امام صادق قم حرم اهل بیت است تاکید کرد: جلوه‌ای از شئون اهل بیت(ع) در حضرت معصومه(س) متجلی است./ج1

برچسب ها: متجلی ، نعمات ، اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.