استاندار خوزستان گفت: با توجه به اين كه كشاورزي خوزستان به سوي اقتصادي شدن پيش مي رود لازم است كشاورزان استان نيز براي رسيدن به توليد با كيفيت،براي ارايه در بازار هاي خارجي از صنايع پيشرفته موجود در اين بخش استفاده كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سيد جعفر حجازي در هشتاد و چهارمين نشست طرح توسعه كشاورزي در محل استانداري خوزستان بيان داشت: در حال حاضر پرورش آبزيان در استان خوزستان به يك صنعت تبديل شده و سرمايه گذاران استقبال زيادي از اين بخش داشته اند.
وي با بيان اين كه طرح توسعه كشاورزي راهبردي كليدي براي توسعه توليدات كشاورزي است گفت: از ابتداي سال جاري با بهره برداري از طرح هاي كوچك و متوسط يك هزار و ۲۰۰ تن به توليدات كشاورزي استان افزوده شده و بي شك با افتتاح طرح هاي بزرگ كشاورزي استان كه بيش از ۶۰ درصد آن ها به اتمام رسيده تا پايان سال مي توان ظرفيت توليدات كشاورزي استان را به يك و نيم ميليون تن رساند.
وي بيان داشت: از ابتداي شروع به كار كارگروه كشاورزي در استان طرح هايي مانند شبكه هاي آبياري ،زه كشي رشد خوبي داشته اند و در سال جاري نيز پروژه هاي كشاورزي استان با سرعت خوبي پيش رفته وموجب افزايش توليدات كشاورزي استان افزايش شده است.
حجازي افزود: با توجه به اين كه ۲۵ درصد از صادارت محصولات كشاورزي كشور از استان خوزستان انجام مي شود ،همين امر انگيزه كشاورزان استان براي توليد بيشتر محصولات كشاورزي را افزايش داده است.
وي اظهار داشت: در حال حاضر رقابت خوبي بين كشاورزان استان براي افزايش توليدات ايجاد شده و در برخي از شهرستان ها تا سه دوره كشت نيز در يك سال انجام مي شود.
حجازي به خريد توافقي خرما در استان اشاره كرد و گفت: برنامه خريد توافقي خرما از جمله برنامه هايي است كه براي نخستين بار در سال ۸۵ در استان خوزستان با موفقيت اجرا شد و امروز بالارفتن انگيزه كشاورزان براي خريد توافقي موجب بالا رفتن كيفيت بسته بندي و صادارت خرما شده و تحولي در آمد كشاورزان به وجود آمده است.
گفتني است در اين نشست طرح هاي كشاورزي شهرستان هاي گتوند و اميديه مورد بررسي قرار گرفت. /س
برچسب ها: کشاورزی ، پیش ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.