نماينده ي پارلمان انگليس از رياکاري غرب در زمينه ي تسليحات شيميايي انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه ي تلويزيوني راشا تودي روسيه از جرج گالووي نماينده ي پارلمان انگليس پرسيد:
 کاخ سفيد در نظر دارد که اقدام به آموزش شورشيان سوري بکند چرا آمريکا با افرادي ائتلاف مي کند که عضو همان سازمان هاي تروريستي هستند که آمريکا مدعي نبرد با آنها در جنگ با تروريسم است؟
جرج گالووي پاسخ داد:بستگان کساني که در يازدهم سپتامبر کشته شدند بايد از خو بپرسند چگونه است که آمريکا با القاعده همراه شده است و اقدام به مسلح کردن آنها مي کند؟ مردم آمريکا  مخالف اين اقدامات هستند اما سران سياسي آمريکا ظاهرا آماده ي حمايت کردن از اين تصميم ها هستند. 
وي افزود:مردم به پيامبران ايمان دارند اما سران کشورهاي ما فقط به سود و پول فکر مي کنند. اين سران به دنبال سلطه هستند. اين (تلاش براي جنگ) به اسرائيل مربوط مي شود ، اين تلاش براي افزايش قدرت آمريکا و مرعوب کردن رقباي احتمالي يعني روسيه و چين است. نمايندگان کنگره ي آمريکا بايد عاقل باشند و به درس هاي جنگ عراق توجه داشته باشند. آمريکا هزاران نظامي خود را در عراق از دست داد و دهها هزار نظامي اين کشور هم زخمي و بسياري هم براي هميشه معلول شدند. بسياري از نظاميان خودکشي کردند. بسياري از نظاميان هم در خيابان ها پرسه مي زنند و بيکار و بي خانمان هستند.
جرج گالووي افزود:ما در پارلمان انگليس با جنگ در سوريه مخالفت کرديم. اين موضع گيري در ميان افکار عمومي مردم انگليس ديده مي شود. وقتي که دفعه ي بعد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا را داخل يک کليساي مسيحي ديديد که دست مي زند بدانيد که در سوريه مسيحيان بدست القاعده سر بريده شدند درحاليکه آمريکا تسليحات آنان را تامين کرده بود!
جرج گالووي گفت:
خبر مربوط به اقدام اطلاعات عربستان سعودي به ارسال تسليحات شيميايي به شورشيان سوري را نمي توان در رسانه هاي اصلي انگليس يافت. لاپونته گزارشگر سازمان ملل متحد در ماه مه امسال گفته بود که شورشيان سوري از عامل گاز سارين استفاده کردند و اکنون مي گويند که رژيم اسد از آن استفاده کرد. مقامات ترکيه گروهي از شورشيان سوري را بازداشت کردند که همراه  خود گاز سارين داشتند. آنها (غربي ها) تلاش مي کنند تظاهرکنند که اگر کسي تسليحات شيميايي در اختيار دارد حتما بايد دولت باشد.
وي گفت:هر گروه يا باندي مي تواند به گاز سارين دست يابد. آمريکا تسليحات شيميايي را روي مردم ويتنام ريخت. آمريکا عليه مقاومت عراق در فلوجه بمب شيميايي ريخت. اسرائيل هم عليه مردم فلسطين از  گاز شيميايي  استفاده کرد. رياکاري غرب بسيار شديد است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار