توکیو با رای اکثریت اعضای کمیته بین المللی المپیک به‌عنوان میزبان بازی‌های تابستانی و پارالمپیک ۲۰۲۰ انتخاب شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي، توکیو در آخرین رای گیری کمیته بین المللی المپیک برای انتخاب میزبان بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰، توانست ۶۰ رای از ۹۶ رای اعضای این کمیته را کسب کند و استانبول تنها ۳۶ رای کسب کرد.

پایتخت ژاپن پیش از این در ۱۹۴۰ میزبان المپیک بود ولی بازی‌های تابستانی آن سال به دلیل جنگ جهانی دوم لغو شد.

یکی از دلایل موفقیت توکیو در کسب میزبانی المپیک ۲۰۲۰، تاکید شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در مراسم معرفی ارائه برنامه این شهر بر حل مسئله نشت رادیو اکتیو از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما بود.

آبه پس از انتخاب توکیو به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۰ گفته است:"من می خواهم از همه اعضای حرکت المپیک تشکر کنم، ما میزبان بازی تابستانی بی نظیری خواهیم بود."

پایتخت ژاپن نخستین شهر آسیایی است که برای دومین بار به‌عنوان میزبان المپیک انتخاب شده است.

توکیو در رای گیری اولیه اعضای کمیته بین المللی المپیک بیشترین رای را به دست آورد ولی نتوانست اکثریت آراء را به خود اختصاص دهد.

مادرید پس از اولین دور رای گیری اعضای کمیته بین المللی المپیک، به دلیل اینکه نتوانست رای لازم را به دست بیاورد، نامش از بین سه کاندیدای میزبانی المپیک ۲۰۲۰ حذف شد.

پایتخت اسپانیا و استانبول در رای گیری بسیار نزدیک به یکدیگر بودند ولی در نهایت مادرید در رای گیری دوم با کسب تنها ۴۵ رای در مقابل ۴۹ رای استانبول، نتوانست رای لازم را به دست بیاورد.

مادرید، توکیو و استانبول سه شهری که خواستار میزبانی المپیک ۲۰۲۰ بودند، امروز و در صد و بیست و پنجمین کنگره کمیته بین المللی المپیک، در بوینوس آیرس با ارائه برنامه‌ها دلایل خود را درباره اینکه چرا باید میزبان المپیک باشند، برای اعضای این کمیته تشریح کردند.

استانبول اولین شهری بود که نمایندگان آن برنامه خود را برای اعضای کمیته بین المللی المپیک تشریح کردند.

پیشنهاد استانبول برای میزبانی المپیک ۲۰۲۰، پنجمین تلاش ترکیه برای میزبانی بازی‌های تابستانی در ۲۰ سال اخیر بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار