نخستين روز از مسابقات ليگ جهاني كاراته با كسب هشت مدال رنگارنگ (2طلا، 5 نقره و يك برنز) براي نمايندگان ايران همراه شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ مسابقات ليگ جهاني صبح امروز(شنبه) با حضور نمايندگان 38 كشور در استانبول و با حضور بسياري از مدال آوران جهاني و قاره اي آغاز شد.

اكثر نمايندگان ايران در روز نخست اين پيكارها عملكرد خوبي داشتند و كادر فني را به مسابقات پيش رو اميدوار كردند.

"بهمن عسگري" ملي پوش ايران در مسابقات جهاني 2012 پاريس توانست در وزن منهاي 75 كيلوگرم در ديدار پاياني "سعيد حسني پور" ديگر نماينده كشورمان را 3 بر يك شكست داده و به مدال طلا دست يابد تا حسني پور نقره اي شود.

عسگري و حسني پور كه براي رسيدن به تركيب اصلي تيم ملي در چند ماه اخير رقابت حساسي داشته اند در تاتامي استانبول نيز تمام تلاش خود را براي اثبات شايستگي هاي خود به كادر فني، به كار بستند.

"محمدحسین اکرام زاده" عضو تیم امید ایران ديگر نماينده كشورمان در وزن منهاي 75 كيلوگرم بود كه با يك برد و يك باخت به كار خود پايان داد.

"سجاد گنج زاده" در وزن به اضافه 84 كيلوگرم دومين طلايي ايران در تركيه لقب گرفت كه با نمايشي خيره كننده به خوبي نشان داد در عين جواني از تجربه بين المللي خوبي برخوردار است و مي تواند كوميته كاي قابل اعتمادي باشد. اوج هنرنمايي وي در اين مسابقه ها؛ شكست دادن "شاهين آتاموف"‌ كاراته كاي نام آشناي جمهوري آذربايجان بود.

در وزن منهاي 84 كيلوگرم، "ذبيح الله پورشيب" كه با نظر كادر فني يك وزن پايين تر به روي تاتامي رفت به مدال نقره رسيد. 

در كوميته بانوان در وزن منهاي 61 كيلوگرم، "پگاه زنگنه" كاپيتان تيم بانوان كشورمان به مدال برنز رسيد و "طراوت خاكسار" عضو تيم اميد ايران در اين وزن به مدال نرسيد.

"دلارام دوستي" در وزن منهاي 68 كيلوگرم با شكست در ديدار پاياني مقابل "رزيتا عليپور" از تيم منتخب سبك شوتوكان JSKA شكست خورد و به نشان نقره رسيد. عليپور در اين پيكارها عملكرد خوبي داشت و "سميرا ملكي پور" ديگرملي پوش كشورمان را هم در مراحل ابتدايي مغلوب كرد.

در كاتاي انفرادي مردان "فريد حقيقي" كه درچندماه اخير مصدوميت سختي را پشت سرگذاشته است و فقط چند روز تمرين مناسب داشت به مدال نقره رسيد و در كاتاي انفرادي بانوان هم "نگين باقري"‌ نقره اي شد و نشان داد مي تواند در ميادين بزرگ موفق باشد.

البته بايد دراين ميان به شكست دور از انتظار "مهدي سلطاني" در وزن منهاي 84 كيلوگرم برابر نماينده مقدونيه در دور نخست اشاره كرد كه باعث نگراني كادر فني شد.
ليگ جهاني تركيه فردا شب (يكشنبه) به پايان مي رسد.

اسامي مدال آوران ايران در روز نخست:

طلا:

وزن منهاي 75 كيلوگرم: بهمن عسگري/كوميته مردان 

وزن به اضافه 84 كيلوگرم:‌سجاد گنج زاده/كوميته مردان

نقره: 

فريد حقيقي/ كاتاي انفرادي مردان

نگين باقري/ كاتاي انفرادي زنان

وزن منهاي 68 كيلوگرم: دلارام دوستي/ كوميته زنان

وزن منهاي 75 كيلوگرم: سعيد حسني پور/ كوميته مردان

وزن منهاي 84 كيلوگرم: سجاد گنج زاده/ كوميته مردان 

برنز:

وزن منهاي 61 كيلوگرم: پگاه زنگنه/ كوميته زنان/آق

برچسب ها: کاراته ، لیگ جهانی ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار